با زهرا حمیدی نوجوان 16 ساله ای که رتبه 54 کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرد آشنا شویم:
زهرا حمیدی نوجوان 16 ساله‌ای است که در 14 سالگی در بیت الاحزان شهر صدرای شیراز کل قرآن کریم را طی یکسال حفظ کرد و با دو سال تلاش و پشتکار در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) موفق به کسب رتبه 54 کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شد.

تلاش‌های مجدانه اساتید، کارکنان، مدیران و قرآن آموزان مؤسسه بیت الاحزان هر ساله منجر به تربیت حافظان کل قرآن کریم در سنین مختلف می‌شود که تعدادی از ایشان در سنین پایین توفیق حفظ قرآن کریم را به دست آورده اند. چندی پیش با مریم رضایی مصاحبه کردیم که موفق شده بود در سن ۱۳ سالگی کل قرآن کریم را حفظ کند و با تلاش و پشتکار دو ساله رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث را به دست آورد. امروز به سراغ زهرا حمیدی یکی دیگر از حافظان نوجوان بیت الاحزان رفتیم که او نیز با سن کم اما عزم و اراده مستحکم موفق به طی این مسیر دشوار شده و رتبه خوبی در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری کسب کرده است. در ادامه گفت‌وگوی پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان با این حافظ قرآن کریم تقدیم می‌شود.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

زهرا حمیدی هستم متولد ۱۳۸۴ در شیراز

چه زمانی و در چه سنی به حفظ قرآن کریم روی آوردید؟

سال ۱۳۹۷ پس از پایان کلاس هفتم تصمیم گرفتم که یک سال مرخصی تحصیلی بگیرم و در شعبه صدرای شیراز موسسه بیت الاحزان در دوره یکساله حفظ قرآن شرکت نمایم و پس از یک سال در سن ۱۴ سالگی بحمد الله حافظ کل قرآن کریم شدم.

درباره ورودتان به دوره آمادگی کارشناسی ارشد و کسب رتبه تان بگویید.

پس از گذراندن دوران طلایی حفظ و نائل شدن به حفظ کل قرآن کریم، وارد دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به موسسه بیت الاحزان شدم. یک سال در دانشسرا به صورت شبانه روزی به تثبیت محفوظات و فراگیری دروس دانشگاه پرداختم و با قبولی در آزمون حفظ و کنکور کارشناسی ارشد موفق به اخذ مدرک کارشناسی در سال ۱۳۹۹ شدم. با ادامه یکساله برنامه‌ها در این مرکز، امسال نیز در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کردم و الحمد لله رتبه ۵۴ را کسب کردم.

مشوق اصلی شما در این موفقیت چه کسی بود؟

مشوق اصلی من پدر و مادر عزیزم و اساتید بزرگوارم هستند که البته مادر مریم رضایی نیز در ایجاد اشتیاق و انگیزه بنده مؤثر بوده است.

نقش مؤسسه بیت الاحزان را در فعالیتهای قرآنی کشور چگونه می‌بینید؟

در مورد مؤسسه باید عرض کنم مؤسسات قرآنی نقش مهمی در حفظ قرآن دارند و بیت الاحزان بستر مناسبی برای تربیت حافظان قرآن کریم است.

تأثیر حفظ قرآن را در زندگی خود چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تأثیر قرآن در زندگی بنده به این صورت بود که گاهی اوقات که دلسرد و یا خسته می شدم با تمسک به آیات امید بخش قرآن جان تازه‌ای می گرفتم و موانع و مشکلات را پشت سر می گذاشتم و یا اینکه با استفاده از آیات قرآن راه درست را از نادرست تشخیص می دادم و قرآن راهنمای من در زندگی شده است.

چه توصیه‌ای به هم سن و سال‌های خود دارید؟

توصیه من به هم سن و سال‌هایم این است که اگر همت کنند و قرآن را حفظ کنند به راحتی می‌توانند در آزمون دارالقرآن الکریم و یا سازمان سنجش شرکت کنند و به صورت جهشی مدارک تحصیلی بالایی را در کمترین زمان ممکن کسب نمایند.

کمی در مورد دانشسرای علوم قرآن وحدیث باقرالعلوم و فضای حاکم بر آن توضیح دهید.

در دانشسرا ما به صورت خوابگاهی و شبانه روزی با برنامه ریزی‌های دقیق و نظارت کامل اساتید مشغول به تحصیل شدیم و به همین خاطر توانستیم در زمانی کوتاه موفقیت‌های زیادی را کسب نماییم.

چه برنامه‌ای برای آینده خود دارید؟

قصد دارم مقطع کارشناسی ارشدم را در رشته علوم قرآن و حدیث ادامه دهم.

نقش خانواده را در موفقیت خود چگونه می‌بینید؟

خانواده همراهی زیادی با من داشتند و تمام تلاش خود را برای موفقیت بنده انجام دادند.

بزرگترین آرزوی شما چیست؟

بزرگترین آرزوی بنده شهادت فی سبیل الله است.

چنانچه صحبت پایانی دارید بفرمایید.

تشکر می‌کنم از همه کسانی که برای بنده زحمت کشیدند به‌خصوص پدر و مادر خوبم، سرکار خانم نظری مدیر شعبه صدرا، سرکار خانم محمدی مدیر دانشسرای باقرالعلوم(ع)، سرکار خانم فروتن، حاج آقای محبی معاون آموزش مؤسسه و همه مسئولین بیت الاحزان به‌ویژه از حجت الاسلام و المسلمین شاهسونی مدیر مسئول موسسه که چنین بستری را برای حافظان قرآن فراهم کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات