جشنواره ملی جبرئیل امین در گذر زمان

آیین ملی تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان

۱۳۸۱

 

دوره اول (۴۰ حافظ کل)

در سال ۱۳۸۱ اولین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان با تجلیل از ۴۰ حافظ کل قرآن کریم در روستای ماهفرخان (استهبان/ فارس) برگزار شد (این حافظان کل ثمره تلاش های ۶ ساله مؤسسه در سالهای ۱۳۷۵ تا سال۱۳۸۱ بودند) .

۱۳۸۱

 

۱۳۸۲

 

دوره دوم (۶۰ حافظ کل)

در سال ۱۳۸۲ دومین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان با تجلیل از ۶۰ حافظ کل قرآن کریم در روستای ماهفرخان (استهبان/ فارس) برگزار شد .

۱۳۸۲

 

۱۳۸۳

 

دوره سوم (۳۷ حافظ کل)

در سال ۱۳۸۳ سومین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان با تجلیل از ۳۷ حافظ کل قرآن کریم در شهرستان فسا (استان فارس) برگزار شد .

۱۳۸۳

 

۱۳۸۴

 

دوره چهارم (۲۲ حافظ کل)

در سال ۱۳۸۴ چهارمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان با تجلیل از ۲۲ حافظ کل قرآن کریم در شهرستان فسا (استان فارس) برگزار شد .

۱۳۸۴

 

۱۳۸۵

 

دوره پنجم (۳۰ حافظ کل)

 در سال ۱۳۸۵ پنجمین دوره جشنواره جبرئیل امین با تجلیل از ۳۰ حافظ کل قرآن کریم در جوار حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) در مشهد مقدس برگزار گردید که این جشنواره برای اولین بار در خارج از استان فارس برگزار شد.

۱۳۸۵

 

۱۳۸۶

 

دوره ششم (۲۹ حافظ کل)

در سال ۱۳۸۶ ششمین جشنواره جبرئیل امین با تجلیل از ۲۹ حافظ کل قرآن کریم برای دومین سال پیاپی در مشهد مقدس برگزار شد .

۱۳۸۶

 

۱۳۸۷

 

دوره هفتم (۳۲ حافظ کل)

در هفتمین جشنواره که با حضور با شکوه قریب به ۳۰۰۰ نفر از قرآن آموزان و مردم قرآن دوست در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد از ۳۲ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه در سال تحفیظی ۱۳۸۶-۱۳۸۷ تجلیل گردید.

۱۳۸۷

 

۱۳۸۸

 

دوره هشتم (۶۰ حافظ کل)

در هشتمین جشنواره که در تاریخ ۸۸/۸/۸ مصادف با ولادت با سعادت امام هشتم حضرت امام رضا (علیه السلام) در حسینیه عاشقان ثار الله شیراز برگزار شد از ۶۰ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه که در سال تحفیظی ۸۷-۸۸ موفق به حفظ کل قرآن شده بودند تجلیل شد.

۱۳۸۸

 

۱۳۸۹

 

دوره نهم (۱۳۶ حافظ کل)

با گسترش مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم و افزایش تعداد شعب، در این سال از ۱۳۶ حافظ که در سال تحفیظی ۸۸-۸۹ موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بودند در دانشگاه آزاد اسلامی استهبان( فارس) تجلیل به عمل آمد.

۱۳۸۹

 

۱۳۹۰

 

دوره دهم (۱۳۸ حافظ کل)

در سال ۱۳۹۰ دهمین جشنواره جبرئیل امین با تجلیل از ۱۳۸ حافظ کل قرآن کریم در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد.

۱۳۹۰

 

۱۳۹۱

 

دوره یازدهم (۱۲۶ حافظ کل)

در یازدهمین جشنواره که در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد از ۱۲۶ حافظ کل قرآن کریم که در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و شعب مؤسسه در سال تحفیظی ۹۰-۹۱ موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بودند تجلیل به عمل آمد.

۱۳۹۱

 

۱۳۹۲

 

دوره دوازدهم (۱۵۰ حافظ کل)

در سال ۱۳۹۲ دوازدهمین جشنواره جبرئیل امین با تجلیل از ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد. مرحوم آیت الله ایمانی امام جمعه وقت شیراز نیز در این مراسم حضور داشت.

۱۳۹۲

 

۱۳۹۳

 

دوره سیزدهم (۲۰۰ حافظ کل)

در سال ۱۳۹۳ سیزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین با تجلیل از ۲۰۰ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در شیراز برگزار گردید.

۱۳۹۳

 

۱۳۹۴

 

دوره چهاردهم (۱۴۷ حافظ کل)

چهاردهمین جشنواره در سال ۱۳۹۴ با تجلیل از ۱۴۷ حافظ کل قرآن کریم در شهر شیراز برگزار گردید.

۱۳۹۴

 

۱۳۹۵

 

دوره پانزدهم (۲۰۳ حافظ کل)

در پانزدهمین جشنواره که در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد از ۲۰۳ حافظ کل قرآن کریم که در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و شعب مؤسسه در سال تحفیظی ۹۵-۹۴موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بودند تجلیل به عمل آمد.

۱۳۹۵

 

۱۳۹۶

 

دوره شانزدهم (۲۴۸ حافظ کل)

در سال ۱۳۹۶ شانزدهمین جشنواره جبرئیل امین با تجلیل از ۲۴۸ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد.

۱۳۹۶

 

۱۳۹۷

 

دوره هفدهم (۲۶۰ حافظ کل)

در هفدهمین جشنواره که در شهرستان قرآنی استهبان (فارس) برگزار شد از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم که در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و شعب مؤسسه در سال تحفیظی ۹۷-۹۶ موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بودند تجلیل به عمل آمد. دکتر علی لاریجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه این مراسم بود.

۱۳۹۷

 

۱۳۹۸

 

دوره هجدهم (۲۴۳ حافظ کل)

هجدهمین دوره جشنواره ملی جبرئیل امین به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد. حافظان کل قرآن پس از زیارت بارگاه حضرت احمد بن موسی(ع) و تلاوت دسته جمعی قرآن در آرامگاه حافظ شیرازی به تالار حافظ، محل برگزاری جشنواره وارد شدند. سخنران ویژه این مراسم حضرت حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. در این مراسم از ۲۴۳ حافظ کل و ۶۰ حافظ بیست جزء مؤسسه بیت الاحزان تجلیل شد.

۱۳۹۸

 

۱۴۰۰

 

دوره نوزدهم (۲۲۷ حافظ کل)

به دلیل همه گیری کرونا در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ فعالیت‌ها کاهش یافت و امکان برگزاری جشنواره در سال ۱۳۹۹ فراهم نشد. به همین دلیل در اسفندماه ۱۴۰۰ از ۲۲۷ حافظ کل قرآن کریم که طی این دو سال تربیت شده بودند در حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس تقدیر به عمل آمد.

۱۴۰۰

 
DSC01187 copy
بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین در قاب تصویر
جشنواره جبرئیل امین 1400 مشهد مقدس حرم حضرت امام رضا ع (12)
نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین در حرم مطهر رضوی برگزار شد
هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین+ گزارش تصویری
هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین+ گزارش تصویری
هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین+ گزارش تصویری
هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین در شیراز برگزار شد
بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کشور آغاز شد
جشنواره ملی جبرئیل امین

بیست و یکمین جشنواره ملی جبرئیل امین شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از برگزاری بیست و یکمین دوره جشنواره ملی جبرئیل امین در شهریور ماه سال آینده خبر داد

جلوه‌های ویژه بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین

۱۴۰۱-۱۲-۱۸

بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین به منظور تجلیل از ۱۷۲ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) روز ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور خیل عظیم مشتاقان قرآن و اهل بیت(ع) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد.

گزارش جذاب ویدیویی از جلوه‌های ویژه این مراسم تقدیم می‌گردد.

فیلمبرداری و تدوین: محمد تائب عوض نیا

50683629-9322-b__1799
گزارش خبری بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین
50672317-1901-b__4316
بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین (نسخه کامل پخش زنده)
DSC01171 copy
سخنرانی حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول بیت الاحزان در جشنواره ملی جبرئیل امین
DSC01222 copy
تلاوت سید جواد حسینی قاری بین المللی در بیستمین جشنواره ملی جبرئیل امین