سردار بوعلی: ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه اندازی می شود
فرمانده سپاه فجر استان فارس از فعالیت های موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در دهستان خیر استهبان بازدید کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس روز گذشته ۵ فروردین ماه از فعالیت های موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در دهستان خیر استهبان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، سردار سرتیپ پاسدار بوعلی در ابتدا از مرکز شبانه روزی حفظ قرآن امام حسن مجتبی (ع) بیت الاحزان در روستای لای خرمی که در حال حاضر جوانانی از نقاط مختلف استان فارس و کشور در این مدرسه مشغول حفظ کل قرآن هستند بازدید و به گفت و گوی صمیمی با آنان پرداخت و حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) نیز به معرفی این موسسه و دستاوردهای ۲۸ ساله آن پرداخت.

پس از آن سردار بوعلی از ساختمان مرکز مدیریت بیت الاحزان در روستای ماهفرخان بازدید و از نزدیک در جریان مدیریت شعب بیت الاحزان در سراسر کشور از این روستا قرار گرفت و با جمعی از دانش آموزان دختر و پسری که همزمان با تحصیل مشغول حفظ قرآن هستند دیدار و گفتگو و پس از این دیدار، از برخی از طرح های اشتغالزایی این موسسه مردمی بازدید کرد.

سردار بوعلی همچنین در آستانه شهادت سردار محسن الهی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان استهبان در منزل این شهید بزرگوار در روستای ماهفرخان حضور یافته و با خانواده این شهید عزیز دیدار کرد.

وی پس از آن به روستای قرآنی محمدآباد که به روستای قرآن آباد ایران مشهور است رفت و در محفل انس با قرآن شرکت کرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در سخنانی با تحسین فعالیت های برجسته موسسه قرآنی بیت الاحزان در نقاط مختلف کشور و با قدردانی از دست اندرکاران، حافظان و مربیان اظهار داشت: استان فارس در عرصه های مختلف دارای ظرفیت های بالقوه است و یکی از این ظرفیت های موجود فعالیت های قرآنی است که باید با یک عزم جدی طوری آن را توسعه دهیم تا استان فارس با قرآن در قله باشد.

وی به برگزاری دومین کنگره بزرگ سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در سال ۴۰۳ اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مورد توجه در برگزاری این رویداد بزرگ، ختم قرآن به یاد شهدای استان فارس است که مردم استان می توانند با ارسال هر عددی از یک تا ۱۵ هزار به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۰ برای هر شهیدی که اطلاعات آن ارسال می شود قرائت قرآن را داشته باشند.

سردار بوعلی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه ها در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس برپایی ۱۵هزار محفل قرآنی به یاد ۱۵هزار شهید استان فارس است افزود: در این زمینه از ظرفیت های موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها استفاده می شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت و راه اندازی ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس خبر داد و گفت : ۳۴ دارالقرآن راه اندازی شده است و ما بقی نیز در کمترین زمان ساخته و راه اندازی می شود.

سردار بوعلی تاکید کرد: باید با یک همت و اراده شاهد توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس باشیم و بیش از پیش آن را در جامعه و بین خانواده ها نهادینه کنیم.

در این مراسم حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها نیز به فعالیت های این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار حافظ کل و ۷۰ هزار حافظ اجزاء قرآن در این موسسه تربیت شده و سالانه نیز بیش از ۲۰ هزار قرآن آموز در طرح های مختلف موسسه شرکت می کنند.
وی به فعالیت های مراکز شبانه روزی حفظ یکساله موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: فعالیت این مراکز نیز سال ۸۱ از روستای محمدآباد استهبان آغاز و در حال حاضر ۱۳ مرکز شبانه روزی حفظ قرآن در استان های مختلف کشور فعال است.
شاهسونی بیان کرد: تنها در مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی علیه السلام ۴۰۰ نفر موفق به حفظ کل قرآن شده اند.
مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها تصریح کرد: در مراکز قرآنی بیت الاحزان کادر سازی قرآنی صورت می گیرد و این از ویژگی های خاص این موسسه قرآنی در تربیت نیروی انسانی متعهد به شمار می رود.
شاهسونی از طرح های شاخص دیگر موسسه قرآنی بیت الاحزان را راه اندازی مدرسه حفظ قرآن در زندان عادل آباد شیراز و در زندان نی ریز، همکاری با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آستان قدس رضوی و… در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی از جمله تربیت حافظان قرآن عنوان کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تاکید کرد: موسسه قرآنی بیت الاحزان، شخصیت دغدغه مند قرآنی را تربیت می کند و امروز نیز شاهد حضور موثر حافظان قرآن این موسسه، در عرصه های مختلف خدمتگزاری به جمهوری اسلامی هستیم.

شاهسونی همچنین به طرح حفظ همراه با تحصیل اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در استان فارس آغاز شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته و همراهی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور توسعه می یابد.

وی با اشاره به طرح ملی رحله که توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می شود، افزود: این طرح از طرح های تابستانه است که در مدت حدود ۵۰ روز اجرا و در آن شرکت کنندگان که از نوجوانان و جوانان هستند ۲.۵ جز از قرآن را حفظ می کنند.

براساس این گزارش، فرمانده سپاه فجر استان فارس را در بازدید از موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین جوکار معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر استان فارس، سرهنگ امیری فرمانده و حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان و جمعی از شوراها و مسئولان محلی همراهی می کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات