اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در حالی در شیراز به كار خود پایان داد كه خردسال‌ترین حافظ قرآن این مؤسسه را معرفی كرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) که روز پنج‌شنبه، ۵ اسفندماه در شیراز برگزار شد، در حالی به کار خود پایان داد که یک چهره جدید قرآنی را به عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور معرفی کرد.

شقایق محمدی، خردسال‌ترین حافظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان از استان زنجان که تنها ۵ سال دارد، در سن ۳ سالگی به کمک و همراهی مادر قرآنیش موفق به روخوانی تمام قرآن شده و در این سن نیز حافظ ۲ جزء قرآن کریم است. او در این مسابقات در رشته حفظ یک جزء شرکت کرد و خوش درخشید.

نوگلی که دل‌های قرآنیان را بهاری کرد/ افتخارآفرینی خردسال‌ترین حافظ قرآن بیت‌الاحزان

یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور ۲۷۰ متسابق از ۷ استان کشور در شیراز برگزار شده بود، اجرای برنامه شقایق بود که موجب شگفتی و شادی و مسرت قرآنیان شد که آینده فعالیت‌های قرآنی کشور با داشتن چنین نوگلانی قطعاً درخشان خواهد بود.

اجرای برنامه حفظ قرآن او، آرامش و طمأنینه او حتی در صحبت کردن و قدم برداشتن همگان را به تحسین واداشت تا جایی که هر خیر و نیک‌اندیشی که در این مراسم حضور داشت، به او هدیه‌ای داد تا از این طریق سایر نونهالان حاضر در مراسم و همچنین مادران و پدران را به سمت فعالیت‌های قرآنی تشویق کند.

نوگلی که دل‌های قرآنیان را بهاری کرد/ افتخارآفرینی خردسال‌ترین حافظ قرآن بیت‌الاحزان

دقایقی با یک خانواده قرآنی

در ادامه این گزارش، دقایقی را با مادر این نوگل قرآنی هم‌کلام می‌شویم تا الگوی زندگی قرآنیش را برای ما تشریح کند. نجمه آشوری، مادر شقایق است که در ابتدا یادآور می‌شود که خودش دارای یک مؤسسه قرآنی است اما فرزندش را برای حفظ قرآن به مؤسسه بیت‌الاحزان سپرده است.

وی اظهار کرد: شقایق دارای یک برادر بزرگتر است که او را برای حفظ قرآن به کلاس قرآن می‌فرستادم و گاهی نیز همراه او به کلاس می‌رفتم و چون شقایق در آن هنگام تنها ۲ سال داشت، همراه من نیز در این کلاس‌های آموزشی حضور داشت.

نوگلی که دل‌های قرآنیان را بهاری کرد/ افتخارآفرینی خردسال‌ترین حافظ قرآن بیت‌الاحزان

آشوری ادامه داد: شقایق در همان کلاس‌ها نسبت به آموزش قرآن علاقه نشان می‌داد و این باعث شد تا من او را به کلاس‌های قرآنی بسپارم گرچه در ابتدای راه مربیانش اذعان داشتند که هنوز برای کودکی به این سن و سال بسیار زود است اما شقایق بسیار به قرآن علاقه‌مند بود و این باعث شد تا در سن سه و نیم سالگی روخوانی کل قرآن را ختم کند.

شقایق قریب ۶ ماه است که حفظ قرآن را آغاز کرده است

وی با یادآوری اینکه شقایق قریب ۶ ماه است که کار حفظ قرآن را آغاز کرده و هم‌اکنون حافظ ۲ جزء قرآن کریم است، گفت: حفظ قرآن در خانواده ما جاری و ساری است به طوری که من و شقایق حافظ دو جزء قرآن و پدرش و محمدرضا، فرزند دیگرم هر کدام حافظ یک جزء قرآن هستند.

آشوری همچنین این نکته را یادآور شد که قبل از ازدواج نیز فعالیت‌های قرآنی انجام می‌داده است و بحمد الهی بعد از ازدواج نیز این راه ادامه یافت تا اینکه نتیجه آن تربیت فرزندان قرآنی شد.

تربیت حسنه فرزندان در سایه عمل به آموزه‌های قرآنی میسر می‌شود

این حافظ قرآن با بیان اینکه قرآن دارای برکات بسیار زیادی در زندگی است، گفت: برای اینکه بتوانیم فرزندانی صبور، محجوب و دارای اخلاق حسنه تربیت کنیم، لازم است که به آموزه‌های قرآنی روی آوریم و قطعاً در این راه موفق خواهیم شد.

نوگلی که دل‌های قرآنیان را بهاری کرد/ افتخارآفرینی خردسال‌ترین حافظ قرآن بیت‌الاحزان

۹۰ درصد موفقیت فرزندان در گرو نحوه تربیت مادران خانواده‌هاست

وی در پایان بر این نکته تأکید کرد که مادران در تربیت فرزندان نقش کلیدی و اساسی دارند و ادامه داد: یک مربی یا یک بچه به تنهایی نمی‌تواند به خوبی در عرصه فعالیت‌های قرآنی از همان کودکی بدرخشد و لازم است که مادر خانواده در این راه او را یاری رساند و به نظر من ۹۰ درصد موفقیت فرزندان در گرو نحوه تربیت مادران خانواده‌هاست.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات