حجت الاسلام خنافره میزبان طرح ملی رحله در شهرستان شادگان از روند برگزاری هفتمین دوره این طرح در شهرستان شادگان و سایر برنامه های قرآنی این شهرستان می گوید

طرح ملی رحله حفظ اجزاء قرآن کریم در مراکز شبانه روزی ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان به مدت ۵۰ روز در تابستان هر سال اجرا می‌کند. دوره دهم این طرح ملی در تابستان ۱۴۰۳ با حضور ۳۵ مرکز  اجرا خواهد شد که ثبت نام آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به منظور آشنایی با مراکز برگزار کننده طرح، اقدام به گفتگو با مدیران این مراکز نموده است که به مرور منتشر خواهد شد.

در مطلب پیش رو گفت و گویی با حجت الاسلام خنافره میزبان طرح ملی رحله شادگان انجام داده ایم که تقدیم حضورتان می‌شود:

هدف از برگزاری طرح ملی رحله از دیدگاه شما چیست؟

اجرای طرح‌های مختلف قرآنی مانند طرح رحله که به صورت شبانه روزی برگزار می‌شود بهانه‌ای برای جریان‌سازی قرآن و ورود مضامین قرآنی به بطن زندگی مردم به ویژه ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان می‌باشد . برای جریان‌سازی مبانی قرآن باید همه دست به کار شویم، جریان‌سازی تنها بر عهده دستگاه‌های خاص نیست و همه برای ترویج فرهنگ قرآنی باید گام برداریم.

طرح ملی رحله شادگان

کمی در مورد طرح رحله توضیح می‌دهید؟ آیا این طرح صرفاً حفظ قرآن است؟

این طرح تنها به موضوع آموزش قرآن کریم توجه نکرده است، به نوعی یک طرح فرهنگی تحول‌آفرین نیز بوده است و تحول‌آفرینی در نگاه حافظ قرآن کریم، جامه عمل پوشاندن به آیات قرآن است که این موضوع در طرح ملی رحله اتفاق افتاد. در کنار کلاس حفظ، آموزش‌های دیگر رشته‌های قرآن مانند تفسیر، کلاس تجوید و کلاس اخلاق برگزار شده است و همچنین محفل انس با قرآن کریم، مراسم مذهبی، بیان احکام شرعی و اردوی تفریحی، آموزشی و قرآنی صورت می‌گیرد.

پیش بینی شما از روند برگزاری طرح ملی رحله به میزبانی شادگان چیست؟

پیش بینی می‌شود امسال در هفتمین سال اجرای طرح در این شهرستان حضور نوجوانان و جوانان پرشورتر خواهد بود. بحمدالله امسال با اتحاد و انسجام و همدلی بقیه ی مؤسسات قرآنی و طبق جلسه های متعددی که داشتیم علاوه بر افزایش چشمگیر متقاضیان، طرح ویژه خواهران همزمان با طرح برادران شروع خواهد.

طرح ملی رحله شادگان

آیا برنامه‌های قرآنی دیگری در شادگان در دست اقدام دارید؟

با برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله برنامه ی آینده ما، ادامه ی طرح به صورت روزانه و برای تمام سنین خواهد بود. همچنین در کنار فعالیت شعبه روزانه مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها شهرستان شادگان، افتتاح چند پایگاه قرآنی در ۳ دهستان خواهیم داشت تا به صورت روزانه فعالیت خود را شروع کرده و شاهد ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزه های قرآنی باشیم.

 

چنانچه در پایان صحبتی دارید بفرمایید.

حضور خیرین و نیک اندیشان گرامی در هر امری باعث دلگرمی است و می تواند به پرشورتر شدن این طرح کمک کند در این مسیر انتظار داریم حمایت خیرین و به خصوص مسئولین محترم از برگزاری طرح های قرآنی تداوم بیشتری داشته باشد و به اعتقاد ما هر حرکتی که در مسیر ترویج قرآن صورت گیرد می تواند به نشاط روانی جامعه منتهی شود.

طرح ملی رحله شادگان

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

بارک الله فیکم وانتم تسیرون بالمسیره القرآنیه المبارکه