همایش"حافظان قران، یاوران ولایت"با حضور 700حافظ کل قرآن کریم که به همت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به درجه حفظ نائل شده اند

نخستین روز گردهمایی ۷۰۰ حافظ قرآن در قم همایش”حافظان قران، یاوران ولایت”با حضور ۷۰۰حافظ کل قرآن کریم که به همت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به درجه حفظ نائل شده اند روز پنج شنبه ۱۰ اسفند در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) در جمکران آغاز شد.

آغاز همایش با تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی قرآن کریم حاج سعید طوسی شروع شد.

 سپس حجت الاسلام الهی زاده از اعضای هیأت امنای مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان ضمن بیان مشکلات پیشرو برای فعالیت و با تشکر از حمایتهای معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیتهای این مؤسسه ،بیان داشتند که راه اندازی مؤسسه ای با این وسعت جغرافیایی و با این تعداد قرآن پژوه وحافظ قرآن ،کار آسانی نبود و این مهم به همت مسولان موسسه انجام شد.

همچنین در این همایش حجت الاسلام حمید محمدی معاون قرآنی وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان با استناد به آیات ابتدایی سوره ی مبارکه ی الرحمن بیان داشتند: خداوند در این آیات دوبار خودش را معلم انسان معرفی کرده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزودند: افرادی که در نقاط دور دست قرار دارند، اگر هیچ راهنمایی برای آنها نباشد، با توجه به فطرت بیانی آن ها مواخذه خواهند شد.

 وی افزود: در آیه “إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ “همچنان که امام باقر (ع) فرمودند: التی ولایت اهل بیت (ع) می باشد. بنابراین ضرورت حمایت از ولایت کاملا آشکار می باشد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رضوی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم به ایراد درس اخلاق پرداختند. وی با استناد به آیه”لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ‏ “کتاب آسمانی باعظمت را جز پاکان روزگار نباید دست زنند. اظهار داشت: درست است خداوند به ما اجازه ورود به مقدس ترین کتاب “قرآن”را عنایت کرده، اما مطالب ۱۰۴ کتاب مقدس، در ۴ کتاب تورات، انجیل، زبور و قرآن خلاصه شده است و از این ۴ کتاب ۳ کتاب در قرآن خلاصه شده است.همچنین این استاد اخلاق اظهار داشتند فقط مخاطب قرآن، قرآن را می فهمد. و دست یافتن به لایه و بطن قرآن با مطالعه تحقیق و فیش برداری میسر نیست. اگر بخواهیم لایه های قرآن را به دست آوریم باید جزء واقعی قرآن باشیم و برای مخاطب قرار گرفتن باید مصداق آیه “لایمسه الا المطهرون”باشیم البته  نه فقط طهارت ظاهری که فقها می گویند بلکه طهارت باطنی.

در پایان برنامه روز اول حجت الاسلام فرحزاد  به ایراد سخنرانی پرداختند. وی ضمن نقل معجزه ای از حضرت زهرا (س) بیان داشتند: پرمخاطب ترین کتاب بعد از قرآن مفاتیح الجنان است و علت این است که مرحوم شیخ عباس قمی بعد از تالیف این کتاب، ثواب آن را به حضرت زهرا(س) اهدا نمودند.

همچنین عصر روز پنج شنبه نیز برنامه های برنامه‌های جانبی این گرهمایی زیارت از حرم حضرت معصومه(س)، زیارت مسجد مقدس جمکران و بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی استان قم بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات