با انجام دادن اعمال این ماه و لو با یک روز، روزه گرفتن، نام خود را در لیست اسامی رجبیون ثبت کنیم؛

 

نقل است که وقتی حضرت یوسف (علیه السلام) را به بازار برده فروشها آوردند هرکسی بهایی جهت خرید یوسف آورده بود؛ در این میان پیره زنی را دیدند که کلاف نخی به دست داشت، از او پرسیدند که به چه حاجتی اینجا آمده ای؟ گفت برای خریدن یوسف! گفتند بهای یوسف خیلی بالاتر از این است که تو فکر می کنی؛ گفت من هم می دانم که بهای او گران است، اما آمده ام تا اینکه نام مرا در لیست اسامی خریداران یوسف بنویسند.

در میان ماه های سال هر ماه ویژه گی خاص خود را دارا می باشد، یکی ماه حرام است، یکی ماه رحمت الهی است یکی ماه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است و … و یکی نیز ماه رجب الاصب است، اصب یعنی ماهی که در آن، رحمت الهی بر بندگان فرو می ریزد؛ در این ماه هر کس باید ظرفی تهیه کند تا در این ماه بهره خود را از رحمت الهی به دست آورد.

روز قیامت ندا می زنند «این الرجبیون؟» رجبیون چه کسانی هستند؟ رجبیون کسانی هستند که در این ماه به فکر این بودند تا بهره معنوی خود را از این ماه به دست آورند.

اگر انتظار داریم تا روز حشر، ما را به نام رجبیون صدا بزنند، پس بیاییم با انجام دادن اعمال این ماه و لو با یک روز، روزه گرفتن، نام خود را در لیست اسامی رجبیون ثبت کنیم؛ اگر توانایی به جا آوردن تمام اعمال این ماه را نداریم، حداقل قسمتی از این اعمال را که می توانیم، انجام دهیم.

 مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان می فرماید، برای روزه ماه رجب ثواب بسیاری ذکر شده است و نیز روایت است کسی که توانایی روزه گرفتن این ماه را ندارد روزانه ۱۰۰ مرتبه این تسبیح را بگوید تا ثواب روزه آن را دریابد : «سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لَا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ»

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات