حجت الاسلام علیرضا شاهسونی از آغاز دوره اصلی مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن بیت الاحزان با حضور 350 قرآن آموز از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با اشاره به اینکه دوره آزمایشی ۴۰ روزه مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله مؤسسه به اتمام رسیده است، گفت: دوره اصلی مراکز با حضور ۳۳۰ حافظ بانو و آقا در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: امسال مرکز حفظ شبانه‌روزی بانوان در نی‌ریز با پذیرش ۶۷ قرآن‌آموز در حال فعالیت است. در کنار آن نیز شش مرکز شبانه‌روزی ویژه آقایان در مشهد مقدس، چناران، بیرجند، امامزاده عبدالله(ع) قم، روستای صحرارود فسا و روستای محمدآباد استهبان ویژه آقایان مشغول برگزاری دوره اصلی حفظ یک ساله هستند.

شاهسونی اضافه کرد: شرایط ورود به این مراکز، برخورداری از ۱۴ تا ۲۲ سال و تسلط به روخوانی و روان‌خوانی است که پس از اخذ مصاحبه و آزمون ورودی به دوره آزمایشی که در تابستان برگزار شد راه پیدا کردند و پس از اتمام دوره و موفقیت در آزمون پایانی و سنجش استعداد و ظرفیت، تعدادی از ایشان وارد دوره اصلی شده‌اند.

وی ادامه داد: حافظان پذیرفته شده در مراکز شبانه‌روزی، پیش از ورود از لحاظ سلامتی و عدم ابتلا به کرونا ویروس، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از ورود نیز در قرنطینه کامل هستند.

مدیر بیت‌الاحزان درباره جشن فارغ‌التحفیظی حافظان موسوم به «جشنواره ملی جبرئیل امین» سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که هر ساله در شهریورماه برگزار می‌شد، گفت: سال گذشته به دلیل شرایط پاندمی کرونا، امکان برگزاری این مراسم به صورت حضوری فراهم نبود و امیدواریم پس از ایام صفرالمظفر و با فروکش کردن ویروس کرونا، این مراسم طبق روال هر ساله برگزار شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات