مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن ویژه نیروی دریایی ارتش به همت این مؤسسه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن ویژه نیروی دریایی ارتش به همت این مؤسسه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نهایی شده است و به زودی امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شانزدهمین مرکز تخصصی حفظ شبانه‌روزی یک ساله قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان خواهد بود، افزود: این دوره ویژه نیروهای پایور نیروی دریایی ارتش برگزار خواهد شد که در آن حدود ۶۰ نفر در دوره آزمایشی که به مدت ۲ ماه به طول خواهد انجامید، شرکت می‌کنند و در نهایت بعد از طی دوره آزمایشی، ۳۰ نفر برای دوره اصلی که ۱۰ ماه طول خواهد کشید، گزینش می‌شوند.

شاهسونی با یادآوری اینکه این نخستین مرکز تخصصی حفظ یک ساله قرآن کریم است که برای نیروهای مسلح راه‌اندازی می‌شود، گفت: این کار اقدام بسیار شایسته و ارجمندی از سوی نیروی دریایی ارتش است که به مدت یک سال تعدادی از نیروهای خود را از رزم و مأموریت‌های نظامی معاف کرده تا تبدیل به یک مدیر، استاد و مبلغ قرآنی در میان نیروهای مسلح شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با ابراز امیدواری از اینکه این کار مقدمه‌ای برای ورود تخصصی نیروهای مسلح به بحث تربیت حافظان قرآن باشد، گفت: قطعاً تربیت حافظان قرآن در میان نیروهای مسلح به خودباوری، خوداتکایی و تقویت باورهای دینی این نیروها کمک خواهد کرد. حضور این نیروهای حافظ قرآن در میان سایر نیروها باعث ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان قرآن خواهد شد و می‌تواند نویدبخش آینده روشن و قرآنی برای نیروهای مسلح باشد.

وی تصریح کرد: بنا داریم تا ۴ مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن را برای نیروی دریایی ارتش راه‌اندازی کنیم که اولین آن در بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد و بعد از آن در شهرهای بوشهر، چابهار و بندرانزلی راه‌اندازی خواهیم کرد که این کار در طول امسال و سال آینده اجرایی خواهد شد.

شاهسونی با بیان اینکه امیدواریم این کار الگویی برای سایر مراکز غیرنظامی اعم از دانشگاه‌ها و مدارس شود، گفت: بناست که نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن نیروی دریایی ارتش را اواخر هفته جاری یا نهایتاً اوایل هفته آینده افتتاح کنیم و به طور کلی این کار از اول آذرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات