دوازدهمین مسابقات سراسری قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با حضور ۱۸۰ نفر از متسابقان سراسر کشور و با معرفی نفرات برگزیده در استهبان پایان یافت.


دوازدهمین مسابقات سراسری قرآن مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۱۸ بهمن با حضور ۱۸۰ نفر از متسابقان شعبه‌های مختلف این مؤسسه در سراسر کشور و با معرفی نفرات برگزیده در استهبان پایان یافت.

این مسابقات در دو بخش دختران و پسران زیر ۱۲ و در رشته‌های مفاهیم و ترجمه، ترتیل، حفظ مقاطع یک، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار شد.

این مسابقات که طی روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن در مدرسه دکتر شریعتی شهرستان برگزار شده بود، متسابقان از استان‌های فارس، کرمان، قم، تبریز، سیستان و بلوچستان و خوزستان به رقابت پرداختند.

مراسم اختتامیه این مسابقات صبح امروز در سالن شهید گنجی فرمانداری استهبان با تلاوتی آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در این مراسم با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: خداوند دو نعمت اهل بیت(ع) و قرآن را برای افراد بشر در زمین باقی نهاد و اکنون نیز آخرین معصوم را از نظرها غایب کرده است و راه رسیدن به ظهور امام زمان(عج) مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم است.
وی افزود: قرآن کریم بین دانستن و باور کردن جدایی انداخته است و می‌فرماید برخی‌ها علم دارند اما یقین ندارند و برخی دیگر هم علم و هم یقین دارند و گاهی اوقات نیز برای ما اینچنین است بسیاری از چیزها را می‌دانیم ولی باور نداریم.

حجت‌الاسلام شاهسونی ابراز امیدواری کرد جلسات مسابقات و برنامه‌های قرآنی به ما کمک کند به معنای واقعی حضور خدا را باور کنیم که در این صورت بسیاری از مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد و بیشتر مورد توجه خدا و اهل بیت(ع) قرار خواهیم گرفت.

این فعال قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پرچم دفاع از ولایت و قرآن کریم را بلند کرد اما هدف نهایی خواست ما جهان قرآنی و ولایی است و این اقدامات تنها نقطه آغاز جهت ایجاد چنین جهانی است.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام کاظمی، مدرس حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با تصریح اینکه قرآن تجلی خداوند در قلب مؤمن است، گفت: هرکس به هر اندازه که زندگی او با قرآن تطبیق داشته باشد قرآن به همان اندازه در شب قدر بر قلب او تجلی پیدا می‌کند.

وی بر نقش والدین در تربیت فرزندان تأکید کرد و گفت: والدین جهت تضمین آینده فرزندان خود باید عشق به قرآن و اهل بیت(ع) و نماز را در فرزندان خود پرورش دهند.

حجت‌الاسلام کاظمی به رشته‌های مختلف مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: حفظ یعنی نگهداری چیزی با غیرت و ترتیل یعنی تک تک آیات را خواندن و تفکر کردن و تلاوت یعنی خواندن با تأمل؛ لذا حافظان قرآن باید قرآن را با غیرت حفظ کرده و به آن عمل کنند و قاریان نیز آیات قرآن را خواند و در آن تفکر و تدبر کرده و در زندگی به کار برند.

به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم احمد دباغ، قاری روشندل و حافظ بین‌المللی از قم به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت.

اجرای برنامه حفظ این حافظ برجسته با همکاری حجت‌الاسلام شاهسونی برنامه دیگر این مراسم بود که شور خاصی را میان حاضران به‌وجود آورد.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم تجلیل از ۳۰ نفر از برگزیدگان این دوره از مسابقات بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات