فرد فانی از عوامل موفقیت خود گفت: اگر با بیت الاحزان آشنا نشده بودم حافظ نمیشدم/ آیت الله فقیه: حفظ قرآن باید مقدمه ی تدبر و عمل به قرآن باشد/ قرآن آموزان خارجی به همخوانی به زبان اردو در وصف آیت الله خامنه ای پرداختند/ حضور پرشور حافظان قابل وصف نیست

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) گردهمایی سالانه حافظان کل قرآن کریم مؤسسه، صبح پنج شنبه با حضور ۱۲۰۰ حافظ کل قرآن در سالن اجتماعات مؤسسه مرکزی بیت الاحزان با قرائت هاشمی از حافظان خوزستانی مؤسسه آغاز شد.

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ادامه ضمن خیر مقدم به حضار، هدف از این برنامه سراسر معنوی را هم افزایی و ایجاد نشاط و همدلی بین حافظان کل قران کریم و تصمیم گیری درجهت گسترش فعالیتهای قرانی عنوان کرد که این مؤسسه هرساله در یکی از استانهای کشور اقدام به برگزاری آن می کند.


حجت الاسلام علیرضا شاهسونی افزود: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در پروش ۱۰میلیون حافظ کل قرآن کریم این موسسه که از سال ۷۵یعنی ۱۹سال پیش فعالیت قرآنی خودش را آغاز کرده تاکنون توانسته با ایجاد شعبه ۱۵۰ و هفت مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن در ۱۲استان کشور، یکهزار و ۲۰۰حافظ کل و بیش از ۲۰هزار حافظ اجزاء قرآن کریم تربیت و تحویل جامعه دهد.


این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام خاوری امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان ادامه یافت و سپس با تلاوت دلنشین ذاکری قاری پیشکسوت و روشندل شیرازی مزین گشت.

از برنامه های دیگر جلسه قرائت شعر در مورد بیت الاحزان توسط حجت الاسلام یاراحمدی مدیر مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع) بود و پس از آن در برنامه ای بسیار جذاب، قرآن آموزان خارجی مدارس شبانه روزی مؤسسه به اجرای برنامه پرداختند. این قرآن آموزان که از کشورهای هند، پاکستان و افغانستان در مدارس شبانه روزی حفظ مشغول به تحصیل هستند در قسمتی از برنامه و در فضایی صمیمی به همخوانی به زبان اردو پرداختند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

تجلیل از قریب ده تن از نخبگان قرآنی مؤسسه دیگر برنامه بخش صبح این مراسم با شکوه قرآنی بود که در این بین از مجتبی فرد فانی که به تازگی به عنوان نماینده برگزیده ایران جهت حضور در مسابقات بین المللی تهران و همچنین مجتبی علیرضا لو به عنوان نماینده ایران در مسابقات قرآن امارات برگزیده شده اند تجلیل شد.

پایان بخش برنامه های صبح اجرای مرثیه خوانی توسط رضا نیکفرجام خواننده ارزشی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز در فضایی معنوی بود.

اما آغازگر برنامه های بعد از ظهر تلاوت یکی از حافظان کل مؤسسه تربیت یافته ی مدارس شبانه روزی بود. پس از آن حجت الاسلام همتی از اساتید اخلاق و درس تفسیر مدارس شبانه روزی به سخنرانی پرداخت و در ادامه مجتبی فرد فانی نماینده ایران در مسابقات بین المللی تهران سال آینده، ضمن بازگو کردن نحوه آشناییش با مؤسسه به عوامل موفقیت خود اشاره کرد و حافظان مؤسسه را به تقویت کیفی محفوظات و حضور پررنگ تر در مسابقات تشویق کرد.

در ادامه آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام جمعه نی‌ریز و منتخب مردم فارس در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی ضمن برشمردن آیات و احادیثی پیرامون اهمیت حفظ قرآن اظهار داشت : حافظ قرآن کریم باید ترویج دهنده مفاهیم این کتاب آسمانی در جامعه باشد .


امام جمعه شهرستان نی ریز که خود حافظ کل قرآن می‌باشد گفت : اگر ما ایرانیان بیشتر به سمت قرآن کریم بیائیم همه چیز خواهیم داشت و در نتیجه با داشتن ایمانی راسخ تر بدون شک می توانیم با رفع مشکلات پیش رو به ساختن کشوری آبادتر کمک کنیم .

اجرای مسابقه بین ۸ نفر از قرآن آموزان مدارس شبانه روزی، پخش کلیپ فعالیت‌های بیت الاحزان، برپایی نماز جماعت و عزاداری شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه قرآنی بود.

حواشی:

آیت الله فقیه در حاشیه این مراسم از مدرسه حفظ و تفسیر شبانه روزی امام حسن مجتبی (علیه السلام) بازدید کرد.

نمایشگاه پوشاک تولیدی کارگاه تولیدی آرامش وابسته به مؤسسه در حاشیه مراسم

از دیگر حواشی این مراسم حضور دو کاندیدای منتخب مردم نی ریز و استهبان راه یافته به دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

یاد آور می شود اختتامیه این گردهمایی به همراه نشست توجیهی طرح ملی رحله در سال ۹۵ ، صبح امروز جمعه برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات