مراسم بزرگ شام غریبان حضرت صدیقه طاهره(س) شب گذشته 9 بهمن ماه با حضور خیل عظیم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جمعی از حافظان و خادمان قرآن کریم بیت الاحزان در سالن شهید الهی روستای ماهفرخان استهبان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، به همت مرکز مدیریت بیت الاحزان، مراسم بزرگ شام غریبان حضرت صدیقه طاهره(س) شب گذشته ۹ بهمن ماه با حضور خیل عظیم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جمعی از حافظان و خادمان قرآن کریم بیت الاحزان در سالن شهید الهی روستای ماهفرخان استهبان برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم توسط یکی از حافظان مراکز شبانه روزی بیت الاحزان، حجت الاسلام والمسلمین رضوی استاد اخلاق حوزه علمیه و مدیر مدرسه علمیه مدینه العلم قم به شرح حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص حضرت زهرا(س) پرداخت که خطاب به سلمان فرمود: «ای سلمان! هر کس فاطمه را دوست بدارد، در بهشت نزد من خواهد بود و هر که او را به غضب در آورد در آتش است، محبت فاطمه در صد مکان به یاری دوستدارانش می آید که کم ترین مکان آن هنگام مرگ، در قبر، هنگام میزان، در صحرای محشر، نزد پل صراط و هنگام حسابرسی اعمال است».

وی در ادامه به بیان روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت که به پدرش رسول الله (ص) عرض کرد: « اگر کسی از مسلمان‌ها نسبت به نماز سستی کند، چه مشکلی برایش پیش می‌آید؟- پیامبر فرمود: ای فاطمه! هر که نسبت به نمازش سستی کند، خداوند ۱۵ بلا به او می‌رساند که ۶ تای آن در دنیاست، ۳ تا هنگام مرگ به او می‌رسد، ۳ مورد در قبر و ۳ مورد هم هنگامی که از قبر در قیامت خارج می‌شود به او خواهد رسید.»

اما ۶ بلای دنیوی این است که اول خداوند برکت را از عمرش بر می‌دارد، دوم برکت را از رزقش بر‌می‌دارد، سوم چهره صالحین نخواهد داشت، چهارم هر عملی انجام دهد اجر و پاداشی ندارد، پنجم دعایش بالا نمی‌رود و ششمین بلا این است که از دعای بزرگان و علماء و صالحین بهره‌ای نمی‌برد.

حجت الاسلام رضوی در ادامه به سه بلایی که هنگام مرگ به شخص کاهل نماز می رسد اشاره کرد و گفت: اولین مورد این است که شخص ذلیلانه می‌میرد، دومین مورد این است که گرسنه از دنیا می‌رود و در سومین مورد تشنه بدرود حیات می‌گوید.

این استاد حوزه علمیه در ادامه به ذکر مصائب بانوی دوعالم حضرت زهرا(سلام الله علیها) پرداخت و حاضران در فراق مادر و مظلومیت اهل بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

در بخش پایانی این مراسم دکتر قاسم فتحی مسئول بیت الاحزان شهرستان سروستان به ذکر مصیبت و نوحه خوانی در غم بی بی دو عالم پرداخت و تابوت نمادین حضرت زهرا در بین حاضران تشییع شد و عزاداران حضرت ام الائمه(س) از داغ این مصیبت بر سر و سینه زدند.

اهدای لوح متبرک و مزین به نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که سالها در حرم مطهر حسینی نصب بوده به خانواده شهید مدافع حرم سردار حاج محسن الهی و توزیع حدود ۲۰۰۰ غذای نذری در بین عزادراران پایان بخش این محفل باشکوه بود.

یاد آور می‌شود مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) هر ساله مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) را با شکوه و عظمت خاصی با حضور محبین اهل بیت(ع) در دهستان خیر برگزار می‌نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات