بازدید مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از بیت الاحزان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در راستای اهداء چند تن از شهدای والامقام گمنام به قرآن آباد ایران و موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، به همراه برخی از مسئولین شهرستانی و محلی از اولین حوزه علمیه قران محور کشور بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به همراه جمعی از مسئولین شهرستانی و محلی در قرآن آباد ایران حاضر شدند و از ساختمان در حال احداث بزرگترین مرکز حفظ قرآن کشور بازدید نمودند.

در این بازدید که احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان و عباداله امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به معرفی روستای قرآنی محمد آباد، ظرفیت‌های مهم فرهنگی این روستا و همچنین توصیف اولین حوزه علمیه قرآن محور کشور پرداخت. وی با اشاره به شاخص‌های مختلف فرهنگی و قرآنی روستا و اقبال اهالی قرآن دوست و شهیدپرور آن و برخورداری از امکانات مناسب جهت میزبانی از شهدای والا مقام، از مسئولین درخواست کرد با اهدای پیکر تعدادی از شهدای گمنام به این روستا، زمینه ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در این خطه فرهنگی استان فراهم آید.

مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان تأکید کرد: ما تمام توان و امکانات موسسه را در میزبانی از این شهدای گرانقدر به کارگیری خواهیم کرد و با همراهی مردم ولایی و مسئولین دغدغه مند و انقلابی روستا نهایت قدرشناسی و میهمان نوازی را به عمل خواهیم آورد. حضور شهدا به فعالیت‌های قرآنی ما عمق بیشتری خواهد داد و انگیزه ما را برای رسیدن به آرمان‌های قرآنی تقویت خواهد کرد.

سرهنگ کوشکی نیز در بیاناتی ضمن استقبال از این رویداد فرهنگی و انقلابی اذعان داشت: طی بازدیدی که به عمل آمد و مطابق با شواهد و اسناد موجود، شرایط مطلوبی برای وقوع چنین رویداد مبارکی مهیاست و سعی ما نیز بر این است که با پایان عملیات عمرانی زیارتگاه و محل دفن این پیکرهای مقدس و نیز بررسی های نهایی و انجام امور کارشناسی و رسمی توسط نهادهای ذیصلاح قدمی در جهت حفظ جایگاه شهدا و فرهنگ شهادت برداریم.

فرماندار استهبان نیز موقعیت راهبردی محمد آباد و استقرار در مسیر شیراز-نیریز را یکی از عوامل مهم در اعطای این میزبانی برشمرد. وی به مزایایی همچون برخورداری از موقعیت‌های ناب قرآنی و فرهنگی به‌خصوص وجود یکی از بزرگترین موسسات قرآنی کشور در این روستا _ که اخیراً به عنوان یکی از هفت روستای برتر قرآنی کشور برگزیده شده است_ اشاره نمود و اعلام داشت: فرمانداری استهبان در خدمت قرآن و عترت و شهدای والامقام است؛ و نهایت تلاش خود را در میزبانی از شهدای گرانقدر به کار خواهد گرفت.

در حاشیه این بازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن بازدید از موسسه قرآنی بیت الاحزان با فعالیت‌های این موسسه بزرگ قرآنی از نزدیک آشنا شد و از گستره فعالیت‌ها ابراز خرسندی کرد.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات