ارزیابی مدیر مسئول بیت الاحزان از اولین رویداد هم افزایی مدیریت کشور:
اولین رویداد هم افزایی مدیریت ایران از دوم تا چهارم مرداد ماه در مصلای تهران برگزار شد و مؤسسه بیت الاحزان نیز در این رویداد حضور پررنگی داشت. حجت الاسلام شاهسونی در خصوص حضور بیت الاحزان در این رویداد توضیح می‌دهد.

اولین رویداد هم افزایی مدیریت ایران از دوم تا چهارم مرداد ماه در مصلای تهران برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد که توسط ستاد مردمی سازی دولت حمایت می‌شود، ایجاد حلقه وصلی میان مدیران کشور و شرکت‌ها، موسسات و گروه‌هایی عنوان شده است که دارای الگو، ایده و محصولی برای حل چالش‌های اساسی ایران هستند. در این رویداد جمع کثیری از جوانان مومن و انقلابی و مجموعه های فعال و کارآمد مردمی و فعالان در حوزه اقتصادی و اجتماعی با برپایی حدود ۸۰۰ غرفه ابتکارات خود را در حوزه مدیریت کشور مانند عمرانی، اجرایی، مباحث اجتماعی، تبلیغی و قرآنی به اشتراک گذاشتند. در این بین مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی مردمی هم با برپایی ۲۲ غرفه حضور پررنگی داشتند که مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) یکی از مؤسسات شاخص حاضر در این رویداد بزرگ کشوری بود.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد تعامل بین مؤسسات اقتصادی، فرهنگی، قرآنی و سایر مجموعه‌های مردم نهاد با نهادهای دولتی از یک سو و از سویی بین خود مؤسسات عنوان کرد و گفت: این رویداد فرصتی بود تا ظرفیت مؤسسات این چنینی به مسئولین کشور و سایر مؤسسات معرفی شود.

وی دلیل حضور مؤسسه بیت الاحزان را نیز شناساندن ظرفیت‌های این مؤسسه به مراجعه کنندگان و در اختیار قرار دادن تجربیات ارزشمند ۲۵ ساله آن دانست و عنوان کرد: خوشبختانه اکثر مسئولین و مراجعه کنندگان به غرفه بیت الاحزان با شناخت قبلی از مؤسسه وارد می‌شدند و برخی قول و قرارهای همکاری و تعامل نیز با برخی مجموعه ها شکل گرفت.

تولید مستندی از فعالیت های بیت الاحزان

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآنی کشور در تشریح برخی تعاملات صورت گرفته در جریان بازدید مسئولین از غرفه بیت الاحزان گفت: در بازدید دکتر کشکولی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان قول تولید مستندی از فعالیت‌های این مؤسسه را داد و یا در بازدید جناب آقای مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بحث تأسیس مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل مطرح شد که با استقبال وی مواجه شد و قول همکاری داد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به استقبال خوب مسئولین از غرفه بیت الاحزان گفت: علاوه بر مسئولین ذکر شده، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر چکشیان، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، دکتر محمد علی ایمانیه استاندار فارس، دکتر محسن افشاری استاندار زنجان، دکتر جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر، دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از مدیران و چهره های مختلف سیاسی، قرآنی، فرهنگی و اقتصادی نیز از غرفه بیت الاحزان بازدید کردند.

فضای حاکم به طور کلی مثبت بود

شاهسونی در بیان نقاط ضعف و قوت رویداد هم افزایی مدیریت ایران گفت: با توجه به این که برای بار اول بود که شاهد برگزاری چنین رویدادی در کشور بودیم طبیعتاً ضعف‌هایی مثل کم بودن مدت زمان برگزاری و کمرنگ بودن حضور مسئولین بودیم ولی به طور کلی فضای حاکم بر رویداد بسیار مثبت و سازنده بود و به نظر من این رویداد می‌تواند سکوی پرشی برای مؤسسات مردمی و زمینه ساز ایجاد تعامل سازنده بین مؤسسات و همچنین استفاده ازظرفیت آن‌ها در مدیریت کشور باشد.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌های بعد مدت رویداد را افزایش دهند و اطلاع رسانی‌ها را بیشتر کنند تا مسئولان بیشتری بتوانند در رویداد حاضر شوند همچنین پیشنهاد می‌کنیم امکان حضور افراد مختلف جامعه و خیرین هم در این رویداد فراهم شود تا زمینه تعامل بیشتر بین بخش خصوصی و بخش‌های مردمی هم با این مؤسسات فراهم شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات