پس از تبلیغات گسترده در سطح شهر و اطلاع رسانی، تنها 2 نونهال 5 و 12 ساله در کلاس‌ها ثبت نام کردند. / حمید صادقی ناامید نشد و با توکل بر خدا با همین دو نونهال اولین جلسه را برگزار کرد.

 

اردیبهشت ماه ۹۳ بود که با طرحی به نام «رحله مخصوص طلاب»* آشنا شد. آن زمان طلبه پایه چهارم در مدرسه علوم اسلامی ولیعصر (عج) و همزمان دانش آموز سال سوم دبیرستان در رشته علوم انسانی بود. پس از مشورت با اساتید تصمیم گرفت که تابستان در طرح شرکت کند. تصمیمی که مسیر زندگی و سرنوشت او را تغییر داد.

طرح رحله را که در مراغه گذراند، به فکر راه اندازی کلاس‌های حفظ و تجوید قرآن افتاد. این بود که با هماهنگی با حجت الاسلام انوری مسئول بیت الاحزان تبریز، و با تأمین هزینه از طرف پایگاه و مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع)، کلاس‌های آموزشی قرآن را از اول مهرماه کلید زد.

در محله‌ای که او جهت برگزاری فعالیت‌های قرآنی انتخاب کرده بود متأسفانه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در حاشیه قرار داشت این بود که پس از تبلیغات گسترده در سطح شهر و اطلاع رسانی، تنها ۲ نونهال ۵ و ۱۲ ساله در کلاس‌ها ثبت نام کردند. حمید صادقی، طلبه ۲۰ ساله تبریزی قدم در مسیر سختی گذاشته بود اما مصمم بود تا پایان راه برود. این بود که ناامید نشد و با توکل بر خدا با همین دو نونهال اولین جلسه را برگزار کرد. دیری نپایید که نهال مقاومت او به ثمر نشست تا جایی که کلاس ۲ نفره تبدیل به کلاس ۲۲ نفره شد.

در نهایت همین چند روز پیش و همزمان با ولادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) بود که در محفل انس با قرآن، از ۱۷ تن از این قرآن آموزان، با اعطای گواهی حفظ و هدایایی تقدیر شد.

هم اکنون از جمع این قرآن آموزان، یک نفر حافظ دو جزء و نیم، هشت نفر یک جزء و مابقی حافظ نیم جزء قرآن هستند.

——————————

پی نوشت:

* طرح رحله یک از طرح های مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که قرآن آموزان در طول تعطیلات تابستان به صورت شبانه روزی حافظ ۴ جزء قرآن کریم می‌شوند و با رایزنی و اقدامات به عمل آمده این مؤسسه مردم نهاد بنا دارد در تابستان سال جاری در ۵۰ نقطه کشور این طرح را برگزار نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات