به همت مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه دوازدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با محوریت قرآن و امام زمان(عج) امروز ۲۱ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به همت مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه دوازدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه با محوریت قرآن و امام زمان(عج) امروز ۲۱ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

در این همایش ۲۵ تن از بانوان ممتاز و شاخص قرآنی ایرانی و خارجی (۱۷ نفر ایرانی و ۸ نفر خارجی) در رشته‌های پژوهش، تفسیر، هنر، قرائت و… معرفی و تکریم می‌شوند که نام سرکار خانم سکینه سبزیان، مسئول واحد دلگان بیت الاحزان در میان این بانوان قرآنی به چشم می‌خورد.

«سکینه سبزیان» مسئول موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) دلگان یکی از حافظان کل قرآن کریم است که از سال ۸۶ برای آموزش کلام الهی در مناطق محروم شهرستان دلگان فعالیت خود را در موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) آغاز کرده و اقدامات گسترده و تلاش‌های بی‌وقفه او در مسیر آموزش قرآن به گونه‌ای بود که سال گذشته آموزشگاه قرآنی وی به عنوان موسسه نمونه قرآنی در کشور انتخاب شد و هم اکنون نیز در این همایش بین المللی از وی تجلیل خواهد شد.

در این مراسم همچنین ۴۰ نفر از بانوان قرآن آموز بیت الاحزان شعبه پردیسان قم سرکار خانم سبزیان را همراهی می‌کنند.

در این مراسم که از ساعت ۹ صبح امروز با قرائت پیام آیت الله سبحانی آغاز شده و تا ساعت ۱۵ در برج میلاد ادامه خواهد داشت، جمعی از فعالان قرآنی حضور دارند و مسئولان و مدیران کشوری و استان تهران سخنرانی خواهند کرد.

 مرکز فرهنگی بانوان قرآن پژوه وابسته به مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) مستقر در قم به ریاست حجت الاسلام محمد عبداللهیان بیش از ۱۰ سال پیش با هدف شناسایی و معرفی بانوان ممتاز قرآنی راه اندازی شد. این مرکز جهت شناسایی زنان فعال در حوزه قرآن راه اندازی شد که در این راستا ضمن معرفی آنان، حمایت‌هایی جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی و هنری آنان انجام می‌گیرد.

 بیش از ۱۰ هزار پایان نامه قرآنی بانوان قرآن پژوه در اختیار این مرکز است که در کتابخانه ای گردآوری شده و مقالات آن در نشریات و تخصصی معرفی و چاپ شود.

 همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه هر ساله به ابتکار مرکز فرهنگی بانوان قرآن‌پژوه وابسته به مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) و با همراهی سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، جهت تجلیل و تکریم بانوان پژوهشگر و هنرمند در عرصه قرآنی برگزار می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام . الان مستندی درباره ی خانم سبزیان از شبکه امید پخش شد. به هموطنان عزیزمون افتخار می کنیم.