...برای ساخت حدود 45 میلیون تومان از سوی یکی از شرکت‌های زیر‌مجموعه قرار‌گاه خاتم‌الانبیاء کمک مالی دریافت کردیم که در ادامه این شرکت قادر به ادامه کمک به ما نبود از این رو کار احداث ساختمان را خودم با کمک دوستان ادامه دادم...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) با همت رضا قلی رضایی واقف و فعال قرآنی، ساختمانی برای مؤسسه بیت‌الاحزان در شهرستان امام‌شهر از توابع استان فارس احداث شد.

رضا قلی رضایی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که پس از مبارزه در جنگ رودر‌رو با دشمن به جهاد در جبهه فرهنگی پرداخته و طی حدود ۵ سال فعالیت قرآنی در شهر امام‌ شهر موفق به تربیت ۳۷ حافظ کل قرآن کریم شده است.

این خیر قرآنی درخصوص بیت‌الاحزان امام شهر گفت: سال ۱۳۸۹ با کمک چند نفر از دوستان، بیت‌الاحزان امام شهر راه‌اندازی شد که طی این سال‌ها با گسترش مؤسسه به سه شعبه در شهر و ۶ شعبه در روستا‌های اطراف موفق به تربیت ۳۷ حافظ کل قرآن شده‌ایم که در شعب جدید هم از همین افراد به عنوان مربی استفاده می‌کنیم.

وی از برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی در بیت‌الاحزان امام شهر خبر داد و گفت: در این مؤسسه دوره‌های حفظ، روخوانی‌ و روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم به همراه مهد و پیش‌دبستانی قرآنی برگزار می‌شود که در این دوره ۹۰ خردسال و ۱۵۰ بزرگسال مشغول فراگیری هستند.

رضایی از احداث ساختمان جدید مؤسسه خبر داد و گفت: سال ۱۳۸۰ طی رایزنی با شهرداری موفق شدیم قطعه زمینی به مساحت ۴۰۰ متر برای احداث ساختمان مؤسسه دریافت کنیم. زیر‌بنای ساختمان ۲۵۰ متر درنظر گرفته شد و برای ساخت حدود ۴۵ میلیون تومان از سوی یکی از شرکت‌های زیر‌مجموعه قرار‌گاه خاتم‌الانبیاء کمک مالی دریافت کردیم که در ادامه این شرکت قادر به ادامه کمک به ما نبود از این رو کار احداث ساختمان را خودم با کمک دوستان ادامه دادم. به لطف خداوند متعال و همت تعدادی از خیران طبقه اول ساختمان با حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه احداث و روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

این خیر قرآنی درخصوص راه‌های مشارکت گرفتن از سایر خیران گفت: برای جذب مردم به مشارکت در طرح‌های قرآنی دو برنامه داشتیم، به این صورت که طرحی به عنوان خیران افتخاری مؤسسه راه‌اندازی و در آن تعدادی را به عضویت در‌آوردیم تا سالانه از در‌آمد‌های خود مبلغی را برای امور قرآنی درنظر بگیرند.

طرح دیگر هم این بود از باغداران منطقه خواستم تا در صورت امکان، یک یا چند درخت خرما را برای مؤسسه وقف کنند و از آنجایی که هر درخت خرما حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سال درآمد دارد، درصورت استقبال، مبلغ خوبی برای گسترش برنامه‌ها قرآنی جمع خواهد شد.

رضایی از خرید قطعه زمین دیگری برای احداث یک ساختمان دیگر برای مؤسسه خبر داد و گفت: از آنجا‌یی که کلاس آقایان و خانم‌ها در مؤسسه در یک مکان برگزار می‌شود و ما مجبور هستیم برای عدم تداخل کلاس آقایان را شب‌ها برگزار کنیم، قطعه زمینی برای احداث ساختمان دیگری خریداری کرده‌ایم تا در آینده کلاس‌های آقایان در آن برگزار شود.

این خیر قرآنی در پایان از عموم مردم قرآن دوست خواست تا با گام گذاشتن در راه ترویج قرآن کریم هم جامعه را از هجوم نرم دشمن ایمن و هم دنیا و آخرت خود را بیمه کنند.

ساختمان جدید بیت‌الاحزان امام شهر هفته گذشته افتتاح و در آیین افتتاحیه از ۳۷ حافظ‌ کل قرآن که در این مؤسسه تربیت شده‌اند تجلیل شد.

در زیر تصاویری از ساختمان جدید و همچنین مراسم تجلیل از ۳۷ حافظ ملاحظه بفرمایید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات