نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی پرداختن به مسائل و مباحث قرآنی و اعتقادی را مهم دانست و گفت: براساس قانون حمایت مالی از مجموعه‌ها، بدون ارزیابی عملکرد انجام نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و عضو سازمان تشکل‌های قرآنی کشور ، ۳۰ شهریورماه در نشست با محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سلمه‌ای، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این مؤسسه به ارائه راهکارهای تشویقی در راستای جذب جوانان و نوجوانان به سمت حفظ قرآن پرداخت.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست پرداختن به مسائل و مباحث قرآنی و اعتقادی را مهم دانست و گفت: اتفاقات تلخ سال گذشته پایه‌های معنوی و اعتقادی به ویژه در جوانان را مورد هدف قرار داده بود لذا پرداختن به مباحث اعتقادی حائز اهمیت است و هر کسی در این زمینه تکالیفی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه باورهای اعتقادی و دینی خاکریز اول است که باید صیانت شوند، افزود: درخصوص فعال کردن ظرفیت‌ها، مؤسسات و مراکز فعالی وجود دارد که ساختار متمرکزی ندارند لذا تصمیم بر این شد که این مجموعه‌ها متمرکز شده و ردیف بودجه آنها نیز ادغام شود تا به‌صورت منسجم در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

پورابراهیمی با اشاره به اهمیت ارزیابی تخصصی فعالیت‌های مراکز و مجموعه‌های قرآنی و امکان ایجاد یک ردیف اعتباری متناسب با این ارزیابی، اظهار کرد: براساس قانون حمایت مالی از مجموعه‌ها، بدون ارزیابی عملکرد انجام نخواهد شد.

در این جلسه پیرامون مباحثی برای تشویق جوانان به حفظ قرآن از جمله در نظر گرفتن کسر خدمت سربازی برای حفاظ قرآن، در نظر گرفتن امتیازات و ایجاد تسهیلات برای حافظان قرآن و… تبادل نظر شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات