نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اینکه حافظان قرآن کریم باید عمل، اخلاق و گفتار قرآنی داشته باشند، گفت: باید اندیشه قرآنی داشته باشید و تمام کارهای خود را بر اساس امر و نهی خداوند متعال تنظیم کنید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حافظان طرح ملی رحله و حفظ یکساله مدرسه شبانه روزی حضرت امام رضا (ع) بیرجند دیروز (۲۹ مرداد) با آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند.

در این دیدار که محسن قیصری مدیر مدرسه شبانه روزی امام رضا (ع) نیز حضور داشت، آیت الله عبادی اظهار داشت: بر خانواده ها و اساتید شما حافظان قرآن باید درود فرستاد که چنین فرزندان با معرفتی را تربیت کرده اند.

وی با بیان اینکه اساتیدتان بالاتر از خدمتشان شما را با قرآن مانوس کرده اند، گفت: قلب پاک شما در اختیار قرآن قرار دادند و اکنون زبان حافظان قرآن کریم وظیفه ترجمه و وحی الهی را بر عهده دارد.

 آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آغاز کردن حفظ قرآن کریم و یافتن مفاهیم و ترجمه آن یک مقدمه است، ادامه داد: ذی المقدمه این کار رسیدن به تقوا و دریافت کردن جوهره هدایت قرآن کریم است.

 وی با توجه به اینکه حافظان قرآن کریم باید عمل، اخلاق، رفتار، گفتار قرآنی داشته باشند، افزود: اندیشه خود را قرآنی کنید و گاهی ممکن است برخی از افراد به حفظ قرآن کریم بپردازند اما به نتیجه نهایی نرسند و اندیشه ای منحرف داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نتیجه نهایی این کار سیر الی الله و لقاءالله است، گفت: باید در این راه بوی خدایی بگیرید و تمام کارهای خود را بر اساس امر ونهی خداوند متعال تنظیم کنید.

 آیت الله عبادی در پایان تاکید کرد: شما جوانان از برکات و اسناد انقلاب اسلامی هستید و امیدواریم که در هر جای دنیا که هستید همچون خورشیدی بدرخشید و جامعه بشری را به سمت قرآن کریم هدایت کنید و کمر همت ببندید تا به نتیجه نهایی این راه دست یابید.

در ابتدای این دیدار محسن قیصری مسئول مدرسه شبانه روزی امام رضا (ع) بیرجند گزارشی از روند برپایی مدرسه شامل فرایند آموزشی و اجرایی طرح ملی رحله و طرح یکساله و همچنین مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) ارائه داد. وی در ادامه از حمایت و زحمات حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی و همکاران و کارکنان آن اداره نیز به خاطر در اختیار قرار دادن مکان مرکز حفظ تخصصی تقدیر و تشکر کرد.

اجرای برنامه حفظ قرآن کریم توسط حافظان کل سال گذشته و قرآن آموزان جدید این مدرسه و تقدیر از حافظان برتر مدرسه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یاد آور می شود مدرسه شبانه روزی حفظ و مفاهیم یکساله حضرت امام رضا (ع) که سال گذشته توسط مؤسسه بیت الاحزان و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح گردید در سال جاری با پذیرش ۱۳۰ قرآن آموز (شامل ۸۰ داوطلب از استان خراسان جنوبی و ۵۰ نفر از ۱۵ استان کشور) کار خود را آغاز کرد که حدود ۱۰۰ نفر از حافظان در پایان دوره تابستانی که به «طرح ملی رحله» موسوم است حافظ ۴ جزء قرآن می گردند و ۳۰ نفر نیز با ادامه حضور در این مدرسه به مدت یکسال حافظ کل قرآن کریم خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات