روز گذشته جلسه افتتاحیه دوره ارتقای علمی سال 95 با حضور حافظان کل و مسئول مؤسسه بیت الاحزان در روستای مبارک آباد برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، روز گذشته جلسه افتتاحیه دوره ارتقای علمی سال ۹۵ در روستای مبارک آباد برگزار شد.
در این جلسه که با حضور قرآن آموزان این طرح از سراسر کشور برگزار شد، حجت الاسلام مددی مسئول برگزاری طرح گزارش اجمالی از روند برگزاری طرح و توضیحاتی در خصوص برنامهای تحصیلی پیش رو ارائه داد. وی با بیان این که این طرح از ۲۶ تیرماه در قالب ۳ ترم آغاز شده اظهار داشت: ترم اول تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت، ترم دوم از نیمه آبان تا پایان فروردین ماه و ترم سوم از نیمه های اردیبهشت تا پایان شهریورماه برگزار خواهد شد. مددی در خصوص دروس ارائه شده در طول دوره خاطر نشان کرد: در ترم اول دروس صرف و نحو و الاتقان، علوم قرآن و دوره های مدیریت قرآنی توسط اساتید مجرب در حال برگزاری ست. در ادامه حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) طی سخنانی به بیان اهمیت این طرح پرداخت. وی با ذکر این که هدف‌گذاری این طرح فعالیت قرآنی در سطوح بالاتر جامعه از لحاظ علمی است، مخاطبان طرح را جامعه علمی کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده اقشاری نظیر مهندسین، معلمان، پزشکان و حتی خلبانان به گسترش قرآن کریم بپردازند.

شایان ذکر است هم اکنون ۲۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم از شعبه های بیت الاحزان در این دوره حضور دارند که پس از پایان دوره و شرکت در کنکور سراسری در اردیبهشت ۹۶ و موفقیت در این دوره، ملزم به شرکت در آزمون حفظ کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (در شهریور ماه)می‌باشند. نفراتی که این در این آزمون نمره قبولی ا کسب نمایند موفق به اخذ مدرک معتبر کارشناسی علوم قرآن و حدیث از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواهند شد. همچنین امکان ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه های کشور دارند و خروجی های طرح به عنوان استاد در سطح شعب و طرح های سالهای آتی به کارگیری خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات