حجت الاسلام شاهسونی با ذکر ویژگی های خبرنگاری در قرآن کریم، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبر به ویژه بخش های قرآنی تبریک گفت

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) روز خبرنگار را تبریک گفت.

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، رسالت خبرنگاران را با رسالت تبلیغی پیامبران مقایسه کرد و گفت: در جای جای قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبران و حتی در مواردی تنها وظیفه پیامبران ابلاغ دستورات الهی و رساندن پیام خداوند متعال عنوان شده است. وقتی آیات مربوط به تبلیغ را بررسی می کنیم ویژگی هایی برای این عنوان ذکر شده است که یکی از این ویژگی ها «مبین» به معنای روشن و آشکار می باشد. یعنی پیام و خبر باید روشنگر و کاملا شفاف باشد چنان که امروزه هم مشاهده می‌کنیم بعضاً خبرهایی به نقل از منابع آگاه و یا خبرهایی ناقص و غیر واقعی و گمراه کننده از سوی برخی رسانه‌های معاند و حتی رسانه‌های داخلی منتشر می‌شود که با ویژگی مبین بودن خبر در تضاد است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور دیگر ویژگی تبلیغ در آیات قرآنی را همراه بودن خبر با نصیحت عنوان کرد و گفت: در منابع اسلامی نصیحت به معنای خیرخواهی آورده شده است که در اینجا استفاده می‌شود که هدف خبرنگار از انتشار خبر باید خیرخواهی برای جامعه باشد نه منافع شخصی و جناحی و یا رقابت های ناسالم در فضای خبری و رسانه ای.

حجت الاسلام شاهسونی دیگر ویژگی تبلیغ بر اساس آیات قرآنی را امانت عنوان کرد و گفت: امانت در نشر خبر از مهم ترین ویژگی های خبرنگاران است و چنانچه این مهم رعایت نشود اعتبار رسانه و خبرنگار زیر سؤال می رود و اعتماد مردم سلب می شود.

وی آخرین ویژگی خبرنگاران طبق آیات قرآن کریم را شجاعت و نهراسیدن از هیچ چیزی به جز خدا عنوان کرد و گفت: خبرنگاری که در مقابل کوچکترین ناملایمات و مشکلات و یا فشارهای جناحی و دولتی و اصحاب زر و زور و تزویر بترسد و جا بزند و در پوشش اخبار جامعه و مشکلات مردم لکنت داشته باشد نمی‌تواند رسالت خبرنگاری خود را به درستی ایفا نماید.

مدیر مسئول بیت الاحزان با تشکر از خبرنگارانی که با شجاعت، رعایت امانت و خیرخواهی نسبت به رسالت اطلاع رسانی دقیق و روشن از مسائل روز کشور و  رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، گفت: روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه و خبر که در عرصه های مختلف کشور به خصوص در حوزه فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم و از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم. جا دارد به طور ویژه از رسانه‌هایی که در پوشش اخبار مؤسسه بیت الاحزان همکاری مستمر داشته اند به خصوص خبرگزاری ایکنا و سازمان صدا و سیما تشکر و سپاسگزاری کنم. همچنین از جناب آقای علی شاهسون که در طول سال‌های فعالیت بیت الاحزان بدون هیچ چشمداشتی در پوشش فعالیت‌های مؤسسه همکاری داشته‌اند و با مشاوره‌های خوب خود موجب بهتر دیده شدن فعالیت‌های مؤسسه در سطح کشور شده اند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات