عضو هیأت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفتگو با «نسیم» از ارائه طرح جامع حمایت از حافظان قرآن به مجلس خبر داد/ 'اولویت‌های استخدام در کشور به حافظان اختصاص یابد'/ 'کمک‌های معاونت قرآن به مؤسسات قرآنی بسیار کم شده است'/ این مؤسسه‌‌ها در سال 92 دچار بحران بودند'

 

محور سخنان حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در این گفتگو بدین شرح است:

-در پیش‌نویس طرح حمایت از حافظان قرآن که به مجلس ارائه شده مسائلی از جمله استخدام حافظان قرآن و تمام امتیازاتی که آنان باید در نظام اداری داشته باشند پیشنهاد شده است.

– در صورت تصویب این لایحه شاهد حرکت بزرگ قرآنی در کشور و تشویق جوانان برای حفظ کل قرآن می‌شویم.

‌- آرزوی ما این است که برترین امتیازات برای استخدام به حافظان قرآن اختصاص یابد، چنانچه که این امر شیوه پیامبر مکرم اسلام(ص) بود و آن حضرت بر مبنای حفظ قرآن افراد به آنان پست و مقام می‌دادند، بنابراین ارزش و اهمیتی که باید در جامعه به قرآن و قرآنیان داده شود، اعطا نشده است.

– بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت برای فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۳ مناسب است و اگر برای گسترش این فعالیت‌های قرآنی بخواهیم تلاش کنیم همان بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی که کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرد نیز مورد نیاز است و امیدواریم که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر در این زمینه تلاش کنند.

-‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید برنامه‌ریزی خاصی برای حل این مشکل داشته باشد و کمک‌هایی که در سال گذشته انجام می‌شده را تداوم دهد گرچه اکنون بیش از یک سال است که تقریباً بسیاری از کمک‌های معاونت قرآن و عترت به مؤسسات قرآنی کم شده و تقریباً دیگر کمکی از سوی وزارت ارشاد به مؤسسات قرآنی نمی‌شود.

-آسیب جدی و نگرانی ما از دولت این است که مسئولان جدید قرآنی که در وزارت ارشاد منصوب می‌شوند، شناخت کافی و کامل از توانمندی قرآنی کشور را نداشته باشند و این مسئله بر روی تصمیم‌گیری‌‌های قرآنی تأثیر گذار باشد.

– پیشنهاد ما به مسئولان و متولیان قرآنی در دولت این است که از مؤسسات قوی و برتر بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات و توانمندی‌های آنان آشنا شوند تا بتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای دولت جدید رقم زنند.

-مؤسسات قرآنی در سال ۹۲ واقعاً با بحران مواجه بودند و بنابراین اولین کاری که معاونت قرآنی باید انجام دهد بحث مالی مؤسسات است و با بودجه‌ای مناسب و با تقسیم عادلانه آن برخی مؤسسات که در حال تعطیلی هستند را نجات دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات