شب گذشته با همکاری مرکز نیکوکاری گویم و بیت الاحزان شعبه شیراز محفل شبی با قرآن کریم در شهرک گویم شیراز برگزار شد.

 

سخنران ویژه این محفل حجت الاسلام و المسلمین مرادی امام جمعه گویم و امام جمعه موقت شیراز بود و حافظان  نونهال، خردسال و بزرگسال بیت الاحزانی با تلاوت مجلسی و اجرای برنامه حفظ قرآن کریم نورانیت و نشاط محفل را دو چندان نمودند.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام نکویی ضمن عرض خیر مقدم به حضار و فعالان قرآنی گفت: بنا داریم با همکاری مردم و مؤسسات قرآنی و فرهنگی، ترویج کلام وحی در شهرک گویم شیراز را با اهتمام جدی دنبال کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مرادی، امام جمعه گویم و امام جمعه موقت شیراز به سخنرانی در مورد اهمیت توجه به قرآن کریم پرداخت.

وی با اشاره به ارزش قرآن و ولایت در ایران اسلامی عنوان داشت: خدا را شکر که در برهه و نظامی زندگی می‌کنیم که از نعمت ارزشمند ولایت‌ فقیه برخوردار هستیم.

امام جمعه سابق داراب معیار شناخت حق و باطل را ولایت فقیه دانست و ابراز امیدواری کرد که همگی در تداوم این مسیر همگام با ولایت فقیه باشیم.

وی با اشاره به بسیاری از رویدادهای ناگوار در کشورهای عربی، نبود سایه ولایت بر سر مردم  را ضایعه بزرگی عنوان کرد و مصادره انقلاب توسط دشمنان اسلام در کشورهایی مانند مصر را به نبود ولایت فقیه در این کشورها مرتبط دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی خطاب به پدران و مادران حاضر در محفل گفت: یکی از وظایف پدر و مادر نسبت به فرزندان آموزش قرآن کریم به آنهاست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر ناتوی فرهنگی در کشور مسئولیت و رسالت فعالان قرآنی و فرهنگی را سنگین خواند و مردم را به مساعدت و کمک در ترویج آموزه های قرآن دعوت کرد.

 در ادامه با مجری گری حجت الاسلام احمد جودکی، مسئول بیت الاحزان شعبه شیراز دو نونهال مهد و پیش دبستانی بیت الاحزان شعبه شیراز به قرائت قرآن کریم پرداختند. قرائت قرآن توسط نونهالان ۵ ساله که هنوز کلاس های مدرسه را درک نکرده و الفبای فارسی را نیاموخته اند نیز برای حاضران در محفل جالب بود.

تلاوت مجلسی و اجرای برنامه حفظ قرآن توسط نوید رزمجو، حافظ کل قرآن کریم و استاد مدارس شبانه روزی بیت الاحزان از دیگر برنامه های مهیج این محفل بود.

اجرای برنامه حفظ توسط نوجوان ۱۲ ساله بیت الاحزانی که موفق به حفظ ۲۶ جزء از قرآن کریم شده است نیز پایان بخش شبی با قرآن در گویم بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات