رئیس اسبق مرکز قرآنی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه اتفاق خاصی برای پرورش 10 میلیون حافظ قرآن رخ نداده است، خواستار حمایت از مؤسساتی همچون بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شد و گفت: هر وقت از رفاهیاتمان برای قرآن هزینه کردیم معلوم می‌شود که قرآن در اولویت زندگیمان قرار گرفته است

 طی مراسمی در مسجد «علی ‌‌ابن ابیطالب (علیه السلام) » شهرری نخستین شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام اللهعلیها) در استان تهران به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

قرآن کریم اولویت زنگی ما نیست

در این مراسم «محمد‌علی خواجه‌پیری» از مدیران قرآنی کشور طی سخنانی با اشاره به اینکه قرآن کریم اولویت زندگی ما نیست، گفت: در هیچ یک از زمینه‌ها قرآن کریم در اولویت زندگی ما نیست از این رو نمی‌توان انتظار داشت که زندگی مردم قرآنی شود؛ برای این موضوع چند مثال بیان می‌کنم؛ اگر فرزند شما بیمار باشد ممکن است منزل مسکونی خود را برای مداوای آن بفروشید زیرا اولویت زندگی است؛ اگر قرآن اولویت زندگی باشد باید اینچنین برای آن کار کرد.

خواجه‌پیری با اشاره به خاطره سفرش به جزیره هرمز در دوران مسئولیتش در مرکز قرآنی وزارت ارشاد گفت: در دوران مسئولیتم در مرکز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور سفری به جزیره هرمز داشتم و از مسئولان جزیره سؤال کردم که آیا در اینجا مؤسسه قرآنی وجود دارد؟ آن ها گفتند در جزیره ما هفت مؤسسه قرآنی فعال هستند که مدیران همه آنها خانم هستند. در بازدید از یکی از این مؤسسات با موضوع جالبی مواجه شدم؛ “یکی از این خانم‌ها در نزدیکی ساحل منزل کوچکی داشت که شاید کمتر از ۳۰ متر مربع مساحت آن بود. وی هفت فرزند داشت و با وجود این تعداد فرزند و خانه کوچک ، حضور فرزندان و قرآن آموزان را در منزل شیفت‌بندی کرده بود و به مردم قرآن یاد می‌داد. از این خانم پرسیدم آیا به قرآن آموزان هدیه هم می‌دهید وی گفت: همسر من ماهیگیر است و ما به همراه هفت فرزند یک ماه صرفه‌جویی می‌کنیم تا بتوانیم در ماه یک‌بار به قرآن آموزان غذا بدهیم”. اینگونه افراد را می‌توانیم بگوییم قرآن وارد زندگی‌شان شده.

با حمایت از بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن گام بردارید

خواجه‌پیری با توصیه مردم شهرری به حمایت از مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: اکنون مؤسسه بیت‌الاحزان به کنار شما آمده و می‌توانید با کمی صرفه‌جویی و حمایت از مؤسسه در امر پرورش حافظان قرآن گام بردارید.

در بحث تربیت ۱۰ میلیون حافظ اتفاق خاصی رخ نداده است

وی با اشاره به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن گفت: امروز قرآن غریب است و هرچه رهبری می‌گوید ما عمل نمی‌کنیم زیرا ۲ سال است که معظم‌له فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را داده اما با وجود برخی حرکت‌ها هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات