به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، همایش بزرگ تجلیل از ۱۲۰ حافظ قرآن کریم ، قاریان و فعالان قرآنی مؤسسه بیت الاحزان شعبه فسا، با حضور آیت الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه فسا ، دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و جمعی از مسئولان، قرآن آموزان و علاقمندان به این کتاب آسمانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا برگزار گردید .

در ابتدای مراسم محمدکاظم رحمانی ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا و مسئول کمیته ترویج فرهنگ علوم قرآنی ضمن خیر مقدم به حضار گزارشی از روند شکل گیری کمیته ترویج فرهنگ علوم قرآنی ارائه کرد. وی ضمن تشریح برنامه های این کمیته اظهار کرد : استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان در زمینه علوم قرآنی ، وجود حافظان و قاریان برجسته و جلوگیری از موازی کاری در راستای ترویج فرهنگ علوم قرآنی از دیگر اهداف این کمیته می‌باشد . رحمانی در پایان صحبت های خود ضمن تشکر از ادارات همکار در این کمیته اظهار امیدواری کرد در آینده برنامه تجلیل از فعالان قرآنی در  بخش ها و  روستاهای شهرستان برگزار گردد.

در ادامه فیضی از فسا و منعمی از مشهد مقدس دو نفر از حافظان کل قرآن کریم بیت الاحزان به پاسخگویی به سوالات قرآنی حضار پرداختند و پس از آن گروه تواشیح کوثر تواشیح زیبایی در وصف مولا علی (ع ) اجرا نمود.

پس از اجرای تواشیح گروه کوثر، محبی مسئول مدرسه تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم امیر المؤمنین (ع) روستای صحرارود، گزارشی از حافظان و فعالان قرآنی ارائه و از اجرای طرح رحله با حضور ۱۵۰ قرآن آموز از سراسر ایران در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع ) خبر داد.

از دیگر برنامه های جالب این مراسم حضور سه حافظ و قرآن آموز از کشورهای هند ، پاکستان و بنگلادش بود که پس از معرفی خود از چگونگی آشنایی شان با مدرسه تخصصی حفظ حضرت امیر المؤمنین (ع) روستای صحرارود و حضور در ایران سخن گفتند و افزودند در کشورشان چگونه حفظ قرآن انجام می شود وهمچنین از دیدگاه مثبت  مردم کشورشان به ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن گفته و فعال بودن موسسات و مراکز تخصصی علوم قرآنی همچون مؤسسه بیت الاحزان در ایران را ستودند.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه فسا سخنران دیگر این مراسم بود. وی ضمن تبریک به کسانی که در راه حفظ و قرائت قرآن تلاش می کنند اظهار داشت:حاملان قرآن تحویل دهندگان کلام قرآن و متلبس به نور خدایند هر کس با آنها دوست شود با خدا دوست شده و هر کس دشمن شود با خدا دشمن شده است. امام جمعه فسا در پایان صحبت های خود حق تلاوت قرآن را  تدبر در آیات قرآن دانست و از همه فعالان قرآنی خواست قرآن پژوه باشند .

شایان ذکر است در پایان این مراسم از حافظان ، قاریان و  فعالان قرآنی با اهداء تندیس ، لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد و حضار پس از پایان مراسم در نماز جماعت و ضیافت افطاری شرکت نمودند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات