همزمان با سایر مراکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان:
آیین افتتاحیه مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم امام سجاد (ع) شهر قم با حضور جمعی از چهره های برجسته علمی و دینی به همراه 105 قرآن آموز این مرکز و خانواده‌هایشان برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، آیین افتتاحیه مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم امام سجاد (ع) شهر قم با حضور جمعی از چهره های برجسته علمی و دینی به همراه ۱۰۵ قرآن آموز این مرکز و خانواده‌هایشان برگزار شد.
مهمان ویژه این نشست آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود و همچنین چهره‌­های علمی، فرهنگی و قرآنی سرشناسی همچون حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحسن بخشی رئیس دانشگاه بین ­المللی آل البیت(ع) به همراه معاونت فرهنگی دانشگاه، دکتر عزیزی رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قم، صالحی مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم و حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) (ویژه حفاظ) نیز حضور داشتند.
این مراسم با تلاوت قاری بین المللی کشورمان مهدی فروغی آغاز شد و  پس از آن صالح محبی معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان گزارشی از روند برگزاری دوره را ارائه داد.
در ادامه آیت الله اراکی طی سخنانی با اشاره به لزوم مهجوریت زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم، از کاستی حضور قرآن در نظام آموزشی کشور انتقاد کرد و سپس به تفسیر آیاتی از قرآن کریم که شأن نزول آن منطبق بر وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بود پرداخت.
گفتنی است ثبت نام مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن امام سجاد (ع) قم از ابتدای اردیبهشت ماه در سایت بیت الاحزان آغاز گردید و تعداد ۱۵۰ نفر در مجموع طرح تابستانه رحله و طرح یکساله این مرکز نام نویسی کردند. طی روزهای ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه از داوطلبان مصاحبه تخصصی به عمل آمد و در نهایت تعداد ۱۰۵ نفر که از ۲۰ استان کشور می‌باشند جهت ورود به دوره پذیرش شدند. در این دوره علاوه بر حفظ قرآن، کلاس های ترجمه ومفاهیم، احکام، اعتقادات، آداب قرآن و برنامه‌­های فرهنگی-ورزشی نیز برگزار می‌گردد.
شایان ذکر است در سال جاری تعداد ۷ مرکز شبانه روزی، دوره حفظ یکساله کل قرآن کریم و ۱۶ مرکز نیز دوره تابستانه طرح ملی رحله با محور حفظ ۲ جزء قرآن کریم را جهت جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله برگزار می نمایند.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات