حجت الاسلام شاهسونی در اختتامیه مسابقات حفظ 10 جزء مراکز شبانه روزی:
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از ارائه طرح راه‌‌اندازی مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش از این طرح ابراز خرسندی کردند تا به تصویب برسد. دانش‌آموزان در ضمن سه سال درس خواندن حافظ کل قرآن می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پنجشنبه، ۳ آذرماه در مراسم اختتامیه مسابقات حفظ مراکز شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم این مؤسسه در بخش ۱۰ جزء ویژه آقایان که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: مسائل اخیر و اغتشاشاتی که در کشور به وجود آمد ضربه‌های سنگینی به کشور زد اما به نظر از الطاف خفیه الهی نیز بود.

وی تصریح کرد: الطاف خفیه وقتی است که مصیبتی می‌آید و در ضمن آن مرحمت و الهی نیز است. این اغتشاشات، الطاف خفیه الهی بود و جهات مختلفی دارد و یک جهت این بود که مسئولان ما تلنگری خوردند که کار قرآنی، فرهنگی و دینی واجب است.

شاهسونی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری جلسه‌ای که دیروز با مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش داشت، اظهار کرد: در این جلسه، طرح تخصصی حفظ همراه با تحصیل را مطرح کردم که دانش‌آموزان در ضمن سه سال درس خواندن با روش خاصی، هر روز ۳ ساعت درس می‌خوانند و ۳ ساعت به حفظ قرآن و معارف آن می‌پردازند و در ۳ سال در پایه هفتم، هشتم و نهم، حافظ کل می‌شوند البته منظور شبانه‌روزی نیست بلکه روزانه است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: مدیر کل نیز از این طرح ابراز خرسندی کردند که طرح را بنویسیم تا به تصویب برسد و آموزش و پرورش نیز پای کار بیاید و کمک دهد تا مراکز تخصصی حفظ همراه با تحصیل را در آموزش و پرورش راه‌‌اندازی کنیم.

شاهسونی با بیان ‌اینکه ضرورت و نیاز به حضور و کار قرآنیان روز به روز بیشتر احساس می‌شود، اظهار کرد: رسالت سنگینی به عهده قرآنیان گذاشته شده‌ و خداوند آنان را در این آخرالزمان برای رسالت عظیم مهجوریت‌زدایی از قرآن انتخاب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه یک حافظ قرآن فقط نباید به حفظ اکتفا کند، بیان کرد: مدرک در دست یک فعال فرهنگی مثل اسلحه در دست یک رزمنده است، اکنون یک حافظ قرآن باید حداقل مدرکی که می‌گیرد، دکترا باشد.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با یادآوری اینکه عضو شورای ارزیابی حافظان نیز است، گفت: تلاش‌های بسیاری در راستای کاهش سختی آزمون‌ حفظ قرآن سازمان دارالقرآن انجام دادیم که مقدار زیادی از سختی آن کاسته شده‌ است و به عنوان مثال امسال، امتیاز منفی در آزمون کتبی برداشته شده است و سؤالات حفظ و مفاهیم که در هر جزء، ۴ سؤال مفاهیم و یک حفظ بود به ۳ سؤال مفاهیم و ۲ حفظ رسید و جنبه حفظ تقویت شد و ان‌شاءالله تغییراتی در آزمون شفاهی نیز ایجاد و اعلام می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات