حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله از اعلام آمادگی 31 مرکز جهت دریافت میزبانی هفتمین دوره طرح ملی رحله خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله از اعلام آمادگی ۳۱ مرکز جهت دریافت میزبانی هفتمین دوره طرح ملی رحله خبر داد.

وی با اشاره به شروع نام نویسی متقاضیان میزبانی هفتمین دوره طرح ملی رحله از بیستم اسفند ماه سال ۹۹ گفت: طی این مدت ۳۱ نفر از ۱۳ استان کشور با ثبت مشخصات خود در سایت بیت الاحزان آمادگی خود را جهت برگزاری طرح ملی رحله ۷ اعلام کرده اند که از این بین استانهای فارس، خوزستان و کرمان به ترتیب با ثبت ۹، ۶ و ۵ درخواست میزبانی بیشترین تعداد درخواست کنندگان برگزاری طرح در تابستان ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده اند.

سیاری افزود: از میان ثبت نام کنندگان ۱۶ نفر دارای تحصیلات حوزوی و ۱۵ نفر دارای تحصیلات کلاسیک هستند، ۱۹ نفر سابقه برگزاری طرح در سال‌های گذشته را دارند که از این بین ۱۵ نفر بیش از یک دوره را برگزار کرده اند ولی ۱۲ نفر برای بار اول اقدام به برگزاری طرح می کنند، کم سن ترین متقاضی میزبانی ۲۰ ساله و مسن ترین ۶۶ ساله است، ۱۵ نفر از متقاضیان در محدوده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال، ۱۱ نفر در محدوده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال و ۵ نفر نیز در محدوده سنی بیش از ۴۰ سال قرار دارند.

دبیر ستاد طرح ملی رحله در خصوص زمان برگزاری نسیت میزبانان طرح گفت: با توجه به شرایط همه گیری کرونا، نشست میزبانان طرح ملی رحله که بنا بود ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه برگزار شود به تعویق افتاد و به زودی زمان و مکان برگزاری این نشست به میزبانان گرامی اعلام خواهد شد.

سیاری زمان با اشاره به آغاز نام نویسی هفتمین دوره طرح ملی رحله گفت: جوانان و نوجوانان پسر ۱۴ تا ۲۲ ساله که علاقه مند به حفظ قرآن کریم هستند می‌توانند از ابتدای اردیبهشت ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نشانی beytolahzan.ir نسبت به نام نویسی در این طرح قرآنی ملی اقدام نمایند.

یاد آور می‌شود طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی ۱ تا ۴ جزء قرآن کریم در تابستان است که مؤسسه بیت الاحزان با مشارکت برخی نهادها و مؤسسات قرآنی کشور طی شش سال گذشته در بین نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله برگزار کرده است و تاکنون موفق به تربیت قریب ۱۳ هزار حافظ  اجزاء قرآن کریم شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات