حجت الاسلام شاهسونی : 2461 نفر از طرح های شبانه روزی بیت الاحزان در سال جاری استقبال کردند. / دوره جدید از 16 تیرماه آغاز خواهد شد

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از شروع دوره‌های شبانه روزی حفظ قرآن کریم این مؤسسه از جمعه ۱۶ تیرماه خبر داد.

وی با بیان این که استقبال نسبتاً خوبی از طرح‌های شبانه روزی حفظ قرآن کریم در سال جاری به عمل آمده است گفت: در مجموع در ۱۳ مرکز شبانه روزی حفظ یکساله و همچنین ۲۱ مرکز طرح ملی رحله تعداد ۲۴۶۱ نفر نام نویسی کرده اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با ارائه آماری از ثبت نام کنندگان و مراکز برگزار کننده گفت: طرح‌های مذکور در ۹ استان و ۲۹ شهرستان کشور برگزار می گردد که مراکز مستقر در شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و تهران بیشترین اقبال را در بین ثبت نام کنندگان داشته اند.

در بین مراکز حفظ یکساله بیشترین ثبت نام کننده را به ترتیب مراکز حضرت زینب کبری(س) نی ریز، حضرت ولی عصر(عج) تهران وحضرت زهرا(س) بروجرد از آن خود کرده اند و مراکز دزفول، استهبان و داراب نیز در صدر مراکز طرح ملی رحله از لحاظ آمار ثبت نام کنندگان قرار دارند.

حجت الاسلام شاهسونی با بیان این که طرح حفظ یکساله ویژه خواهران تنها در دو مرکز در نی ریز و استهبان برگزار می شود گفت: در مجموع تعداد ۳۹۰ نفر از خواهران داوطلب حضور در دوره های شبانه روزی یکساله مؤسسه در سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ شده اند.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان در خصوص برنامه زمانبندی دوره گفت: در حال حاضر مصاحبه تخصصی از اکثر داوطلبان شرکت در دوره به عمل آمده است و پذیرفته شدگان در مصاحبه در هر دو طرح از ۱۶ تیرماه دوره حفظ خود را آغاز خواهند کرد با این تفاوت که قرآن آموزان حفظ یکساله دوره آزمایشی را در طول تابستان می‌گذرانند و در صورت قبولی به دوره اصلی یکساله راه می‌یابند.

وی تاریخ پایان دوره تابستانه را ۳۰ مرداد ماه اعلام کرد و گفت: نهمین دوره طرح ملی رحله با تأکید بر حفظ سوره مبارکه بقره برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در دوره در پایان گواهی الکترونیکی حفظ قرآن کریم را بر اساس میزان اجزای حفظ شده از مؤسسه بیت الاحزان دریافت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با تأکید بر عنصر کیفیت بخشی در برنامه‌های این دوره از طرح ملی رحله گفت: به همین منظور دوره سه روزه‌ توجیهی و توان افزایی جهت اساتید و مربیان دوره طی روزهای گذشته در استهبان برگزار شد و عوامل آموزشی طرح با جدیدترین روش‌های آموزش روخوانی، حفظ و تجوید قرآن کریم آشنا شدند و هماهنگی‌های لازم جهت هر چه بهتر برگزار شدن نهمین دوره طرح ملی رحله به عمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات