فرماندار نی ریز در بازدید از مرکز شبانه روزی حضرت زینب ( س ):
مختار یوسفی فرماندار نی ریز در بازدید از مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم حضرت زینب ( س ) این شهرستان تربیت قرآن آموزان و حافظان را اقدامی فاخر و بی نظیر دانست و بر استمرار فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، مختار یوسفی فرماندار نی‌ریز در بازدید از مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم حضرت زینب ( س ) این شهرستان تربیت قرآن آموزان و حافظان را اقدامی فاخر و بی نظیر دانست و بر استمرار فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

وی در ادامه فعالیت ناکافی برخی از مسئولان در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ کلام وحی را غیر قابل توجیه خواند و بر ضرورت تحقق خواسته رهبری تاکید کرد.

این مسئول فعالیت های قرآنی موسسه بیت الاحزان را منحصر به فرد برشمرد و گفت: بیت الاحزان موسسه‌ای خیریه، عام المنفعه و مردمی است و استقبال گسترده مشتاقان کلام وحی در سالیان اخیر و سال جاری قابل تحسین است.

به گفته وی جذب سالانه بیش از ۳۰۰ نفر قرآن آموز از ۳۰ استان کشور و ۵ کشور خارجی اقدامی ارزشمند و درخور تحسین است.

وی بیان کرد: این بازدید تذکری بود تا مسئولان در فراهم نمودن شرایط لازم برای دوره های مذکور از قبیل فضای آموزشی، منابع مالی، حمایت های اجتماعی و …، همت و توان بیشتری مصروف نمایند و نگاهی استانی و ملی داشته باشند.

او در ادامه ضمن ابراز امیدواری بر جهانی شدن فعالیت های قرآنی موسسه بیت الاحزان افزود : تسهیل شرایط حفظ کلام الله مجید و استمرار و توسعه این فعالیت‌ها در شهرستان نی‌ریز باید جدی‌تر دنبال شود و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار نی‌ریز به همراه فرماندهی انتظامی شهرستان، بخشدار مرکزی و دادستان شهرستان نی ریز دوشنبه سی‌ام خرداد ماه از مرکز شبانه روزی حفظ قرآن حضرت زینب ( س ) بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند.

در پایان این بازدید که با اجرای محفل انس با قرآن کریم توسط قرآن پژوهان همراه بود مصوباتی از جمله «تخصیص منابع مالی پایدار برای اجرای طرح های روزانه و شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم، قرار دادن امتیاز ویژه استخدام حافظان قران کریم درادارات، نهادها و موسسات دولتی و شرکتها و ارگان های مختلف، برگزاری همایش کشوری و تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با حضور مسئولان استانی و کشوری، حمایت مالی از از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه متقاضی حضور در دوره های قرآنی بیت الاحزان ، ارائه حمایهای غیر نقدی به مراکز شبانه روزی حفظ با اختصاص اقلام مصرفی از قبیل برنج ، روغن ، حبوبات و … به صورت رایگان و یا سهمیه تعاونی و انجام بدرقه عزیزان قرآنی پس از اختتامیه دوره ها با حضور مسئولین ادارات شهرستان طی مراسم باشکوه» به تصویب رسید که فرماندار نسبت به پیگیری این مصوبات قول مساعد داد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات