کارگاه آموزشی مدیران و اساتید طرح ملی رحله با حضور 130 مدیر و معلم قرآن کریم در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، کارگاه آموزشی و توجیهی دومین دوره طرح ملی رحله با حضور ۱۲۰  استاد و مدیر برادر طرح که همگی از حافظان کل قرآن کریم بیت الاحزان می باشند باهمکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده شاه سید جمال قم به مدت ۳ روز برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه که ویژه ۳۴ میزبان طرح ملی رحله برگزار شد حجت الاسلام سیاری، مسئول برگزاری کارگاه با بیان خاطراتی از دشواری های اولین فعالیت تابستانی بیت الاحزان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان از صبر و استقامت جهت به ثمر رسیدن این طرح فاخر ملی سخن گفت.
در ادامه حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، رئیس ستاد طرح ملی رحله و مؤلف کتاب حفظ آسان قرآن کریم به تدریس نکات کلیدی این کتاب برگزیده جشنواره رشد پرداخت.

سخنران دیگر این کارگاه حجت الاسلام والمسلمین رضوی استاد اخلاق مؤسسه بیت الاحزان بود. وی در جمع مدیران و اساتید طرح ملی رحله با ایراد سخنانی از لزوم شکرگذاری سخن گفت و عنوان کرد: قرآن کریم بزرگترین نعمت خداوند برای مردم است. استاد اخلاق مؤسسه بیت الاحزان خاطر نشان کرد خواص آیات و کلمات قرآن برای بسیاری ناشناخته است و شایسته است که  قدر این نعمتهای الهی را بدانیم. وی با بیان این که برای بسیاری از کارهای دنیوی با مقدمه وارد می شویم اظهار داشت اما برای ماه مبارک رمضان مقدمه چینی نمی‌کنیم.

خاطر نشان می‌شود طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی ۴ جزء قرآن کریم در ۲ ماه تعطیلات تابستان است و در تابستان سال جاری برای دومین بار در سطح ملی و در ۳۴ نقطه از ۱۵ استان کشور برگزار می‌گردد.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طرح ملی رحله می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند:

ثبت نام طرح ملی رحله

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات