نشست مدیران طرح ملی رحله در قم برگزار شد./ مدیر بیت الاحزان چگونگی شکل گیری طرح ملی رحله را توضیح داد/ اعلام آمادگی 280 حافظ کل برادر جهت همکاری و مساعدت در فعالیت‌های قرآنی بیت الاحزان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نشست مدیران طرح ملی رحله با حضور اعضای ستاد طرح ملی رحله و مدیران برگزار کننده طرح در قم برگزار شد.

بنا بر این گزارش حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان و رئیس ستاد طرح ملی رحله طی سخنانی به بیان چگونگی شکل گیری این طرح فاخر ملی پرداخت. وی با بیان این که این حرکت کوچک با عنایت خدا روز به روز بزرگ تر می‌شود سرآغاز این حرکت را راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ قرآن عنوان کرد.

شاهسونی با ذکر تاریخچه شکل گیری طرح رحله اظهار داشت: در سال ۸۹ رئیس وقت دانشگاه علوم قرآنی در بازدید از طرح و پس از ارائه توضیحات مجذوب طرح شد و پیشنهاد داد برای ۲ ماه جهت دانشجویان طرح اجرا شود.رئیس ستاد طرح ملی رحله افزود: سال ۹۰ هفتاد و پنج نفر با حضور در طرح به حفظ قرآن پرداختند که آثار و برکات آن را در سالهای بعد با برگزاری طرح در شهرهای تبریز، ملایر، مراغه و فسا مشاهده کردیم تا این که سال گذشته این طرح در سطح ملی در ۳۲ نقطه از کشور برگزار شد.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان در خصوص رویکرد سازمانهای قرآنی پس از اجرای طرح گفت: پس از برگزاری اختتامیه طرح ملی رحله در سال گذشته در حرم امام خمینی (ره) دید بسیاری از مسئولان عوض شد و هم اکنون بسیاری از سازمان‌ها و ارگان ها در اجرای این طرح که محوریت آن با بیت الاحزان است دخیل می‌باشند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت شد و بحمد الله هم اکنون طرح شناخته تر شده، صدا و سیما تیزر این طرح را پخش می‌کند و این‌ها نشان دهنده این است که عنایت شامل بیت الاحزان شده است.

شاهسونی خاطر نشان کرد: در مدارس هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر جهت حفظ یکساله و ۴ جزء ثبت نام کرده اند که امیدواریم با بالاتر رفتن آمار ثبت نام، بتوانیم انتخاب‌های شایسته تر و در نتیجه خروجی بهتری داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۸۰ حافظ کل برادر جهت همکاری و مساعدت در فعالیت‌های قرآنی بیت الاحزان اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم با همراهی این عزیزان بتوانیم قرآن کریم را در سایر اقشار جامعه رواج دهیم.

بررسی آیین نامه طرح ملی رحله و نحوه برگزاری کلاسهای این طرح و چگونگی اجرای سین برنامه روزانه توسط حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی، مدیر مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی از دیگر مباحث نشست مدیران طرح ملی رحله بود. وی در مباحث خود بر ایجاد نشاط و سلامت روحی در بین قرآن آموزان و برقراری نظم و انضباط در دوره تاکید کرد.

خاطر نشان می‌شود طرح ملی رحله حفظ ۴ جزء قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که تابستان سال جاری در ۳۵ مرکز از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام بر روی این لینک کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات