صبح روز گذشته با حضور قرآن آموزان مدارس شبانه روزی استهبان شانزدهمین دوره مدارس شبانه روی حفظ یکساله کل قرآن کریم و دومین دوره طرح ملی رحله رسماً افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مدارس شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم و دومین دوره طرح ملی رحله روز گذشته در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان و مؤسسه مرکزی بیت الاحزان و قریب به ۴۰۰ نفر از قرآن آموزان ورودی جدید و حافظان ۴ مدرسه شبانه روزی استهبان برگزار شد، پس از تلاوت قرآن توسط یکی از حافظان مؤسسه حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه ضمن خیر مقدم مطالبی در خصوص مؤسسه بیت الاحزان عنوان کرد. وی با اشاره به تقارن افتتاحیه مدارس با سالروز تخریب قبرستان بقیع _که در تقویم فرهنگی آموزشی مؤسسه به «روز بیت الاحزان» نام گذاری شده است_ این تقارن را اتفاق مبارکی عنوان کرد و از قرآن آموزان خواست در راه ترویج فرهنگ قرآن کریم و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) گام بردارند.

اما از برنامه‌های جالب این مراسم مصاحبه با خانواده آمریکایی بود که جهت حفظ یکساله قرآن به ایران سفر کرده اند. این خانواده که دارای اصلیتی افغانستانی می‌باشند و در ایالت واشنگتن آمریکا زندگی می‌کنند چندی پیش با مدارس شبانه روزی حفظ یکساله مؤسسه بیت الاحزان آشنا شدند و از آنجا که پسر ۱۳ ساله خانواده علاقه شدیدی به حفظ قرآن کریم دارد به اتفاق مادر و دو خواهر خود به مدت یک سال به ایران مهاجرت کرده اند.

در ادامه این مراسم قرآنی، مجتبی فردفانی رتبه نخست سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران در رشته حفظ، ضمن معرفی خود و بیان چگونگی آشنایی با مؤسسه بیت الاحزان، توصیه‌هایی در مورد حفظ قرآن کریم به قرآن آموزان حاضر در مراسم کرد. وی همچنین به بیان خاطرات خود از دیدار با رهبر معظم انقلاب پرداخت و پس از پاسخ به سؤالات حضار به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

پخش کلیپ از فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان و سخنان رهبری در مورد قرآن و سخنرانی و توجیه قرآن آموزان دوره جدید حفظ توسط حجت الااسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مدارس شبانه روزی برادران و اجرای همخوانی صلوات توسط حاضرین از دیگر برنامه‌های این محفل باشکوه قرآنی بود.

یاد آور می‌شود در سال جاری تحفیظی طرح مدارس شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم در ۹ مدرسه در سطح کشور و طرح ملی رحله (حفظ شبانه روزی ۴ جزء قران کریم در تابستان سال جاری) در ۳۳ مرکز از ۱۳ استان کشور برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات