حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در اولین جلسه ستاد راهبردی حفظ در استان فارس، بیت الاحزان را سرمایه معنوی استان معرفی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از فارس، نشست ستاد راهبردی حفظ قرآن با حضور رؤسات ادارات اوقاف و امور خیریه استان فارس و کارشناس فرهنگی و قرآنی آن‌ها در شیراز تشکیل شد.

در این نشست در خصوص شیوه‌نامه جدید طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه مباحثی مطرح شده و تبادل نظر صورت گرفت تا این طرح امسال نیز برای پنجمین سال متوالی با موفقیت هر چه بیشتر برگزار شود.

تأکید بر بر کیفی‌سازی فعالیت‌های حفظ قرآن کریم در فارس

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این نشست بر کیفی‌سازی فعالیت‌های حفظ قرآن کریم در این استان تأکید کرد و گفت: امسال در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سطح کلان بنا بر این شد که خیلی به دنبال کمیت و ارائه آمار تربیت حافظان قرآن کریم نباشیم و بیشتر به بحث کیفی‌سازی تربیت حافظان قرآن بپردازیم.

تربیت یک میلیون حافظ قرآن در کشور طی ۴ سال

وی با یادآوری اینکه در دوره نخست طرح ملی حفظ قرآن اوقاف در کشور طی ۴ سال یک میلیون حافظ قرآن تربیت شدند، افزود: ما بنا داریم تا در دوره دوم طرح ملی حفظ قرآن اوقاف که از امسال آغاز شده است، علاوه بر گسترش کمیت و تعداد حافظان قرآن، بیشتر به دنبال تثبیت حفظ حافظان قرآنی باشیم که طی این مدت در قالب این طرح حافظ قرآن کریم شده‌اند.

موسوی همچنین این نکته را یادآور شد که همان‌طور که تعداد و کمیت حافظان قرآن در جامعه دارای اهمیت است اما تنها نباید محدود به کمیت‌ها شویم و خود را محدود کنیم بلکه باید به فکر بالا بردن کیفیت حافظان قرآن کریم در فارس باشیم.

حداکثر تعامل‌ها با آموزش و پرورش صورت گیرد

مدیرکل اوقاف فارس علاوه بر این‌ها خواستار استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در عرصه آموزش‌های قرآنی و حفظ و مفاهیم قرآن شد و گفت: در این راستا باید با آموزش و پرورش حداکثر تعامل و همکاری صورت گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

همه افراد و اقشار برای ایجاد وقف جمعی قرآنی ورود کنند

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در فارس موقوفات نداریم و یا اگر هم باشد بسیار اندک است، گفت: باید تلاش کنیم تا همه افراد و اقشار مختلف جامعه اعم از فعالان قرآنی یا نهادها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای ایجاد وقف مشارکتی قرآنی ورود کنند.

در مناسبت‌های مذهبی محافل انس با قرآن در تمام نقاط فارس برپا شود

موسوی همچنین خواستار استفاده مناسب و بهینه از مناسبت‌های مذهبی جهت ترویج فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: مناسبت‌های مذهبی اعم از ایام موالید و شهادت ائمه اطهار(ع) و اعیاد مختلف بهترین فرصت برای برپایی محافل انس با قرآن کریم است که باید این کار را در نقاط مختلف فارس انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف فارس به فعالیت‌های قرآنی بقاع متبرکه نیز اشاره‌ای کرد و گفت: برای گسترش طرح ملی حفظ قرآن در بقاع متبرکه باید از طریق ایجاد و راه‌اندازی مراکز فرهگی ـ قرآنی در این اماکن مذهبی اقدام کنیم.

تأکید بر ایجاد مراکز فرهنگی ـ قرآنی در تمام بقاع متبرکه فارس

وی با بیان اینکه در استان فارس متأسفانه تعداد مراکز فرهنگی ـ قرآنی بقاع متبرکه اندک است، تأکید کرد که همه به ویژه هیئت امنای امامزادگان باید برای راه‌اندازی این مراکز در بقاع متبرکه کمک کنند تا بتوانیم بحث آموزش قرآن در حرم‌های امامزادگان را نهادینه کنیم.

مؤسسات مردمی سرمایه‌های معنوی بزرگ فارس هستند

موسوی در پایان خواستار استفاده گسترده از ظرفیت مؤسسات مردمی به خصوص دو مؤسسه بیت‌الاحزان و مکتب‌القرآن ثارالله(ع) برای تربیت حافظان قرآن کریم شد و گفت: این‌ها سرمایه‌های معنوی بزرگ استان فارس هستند و باید با همکاری آنان بحث آموزش قرآن را گسترش دهیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات