دیدار حافظان قلعه گنج با امام جمعه/ سخنرانی مدیر بیت الاحزان در مراسم گرامیداشت دهه فجر همراه با جشن ایل شاهسون/برگزاری جشن و نمایشگاه آثار نونهالان در شعبه میانشهر/ جشن ورود حضرت امام و مراسم ختم قرآن در شعبه اَرَد/ اجرای برنامه در محافل قرآنی توسط حافظان مدرسه مشهد/ جشن سالروز پیروزی انقلاب در پیش دبستانی شعبه پردیسان قم

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در تمامی شعب بیت الاحزان برنامه های ویژه این ایام برگزار گردید. در این بسته خبری مروری بر برنامه های انجام شده در شعبه ها خواهیم داشت:

دیدار حافظان مدرسه شبانه روزی حضرت معصومه(س) شهرستان قلعه گنج با امام جمعه شهرستان

حجت الاسلام کرمی مدیر موسسه بیت الاحزان در شهرستان قلعه گنج در ابتدای این دیدار ضمن تبریک ایام ا….دهه فجر گزارشی از فعالیتهای بیت الاحزان درشهرستان قلعه گنج ارائه داد. وی تصریح کرد در این ترم در مدرسه شبانه روزی پانزده نفر مشغول به حفظ کل قران کریم هستند که تاکنون موفق به حفظ  بیش ازبیست جزء قرآن شده اند و علاوه بر آن با استقبال علاقمندان برنامه حفظ نیمه تخصصی نیز در این شعبه در حال اجرا است.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به برگزاری کلاسهای حفظ ، روخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم افزود بیش از ده مربی و هفتاد قرآن آموز برادر در این شعبه مشغول فعالیت هستند که اثر بخشی بسیار خوبی به خصوص در بخش برادران داشته است تا جایی که چندین نفر از قرآن آموزان راهی مدرسه حفظ شبانه روزی کل قرآن شده و تعدادی هم در تابستان گذشته درطرح ملی رحله شرکت داشته اند.

مدیر بیت الاحزان شعبه قلعه گنج در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و دلسوزی های امام جمعه، دعوت از اساتید برجسته قرآن جهت ارائه آموزش های صحیح به برادران قرآن آموز در تابستان آینده  و برگزاری طرح ملی رحله در شهرستان قلعه گنج را از برنامه های آینده این شعبه اعلام و ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن موانع و مشکلات و تأمین یک مکان مستقل قرآنی، شاهد توجه بیشتر مسئولین به فعالیت های قرآنی بیت الاحزان باشیم.

دراین دیدار صمیمی امام جمعه قلعه گنج ضمن تقدیر از فعالیتهای چشمگیر بیت الاحزان و تبریک ایام دهه فجر، نسبت به برنامه ریزی جهت برگزاری ماهیانه این جلسات نورانی تأکید کرد. وی خاطر نشان کرد با رایزنی های صورت گرفته قطعه زمینی جهت ساخت مدرسه قرآنی تهیه گردیده که پیگیر هستیم تا خیرین قرآنی در این امر خیر سهیم شوند و به زودی ساخت و ساز یک مکان برای فعالیتهای قرآنی آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست صمیمی امام جمعه شهرستان قلعه گنج مطالبی پیرامون اهمیت حفظ قرآن همراه با تدبر و عمل بیان کرد.

سخنرانی مدیر بیت الاحزان در مراسم گرامیداشت دهه فجر همراه با جشن ایل شاهسون

مراسم گرامیداشت دهه فجر همراه با جشن ایل شاهسون با حضور اهالی ایل شاهسون در روستای حاجی آباد نیریز برگزار شد. حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در مراسم گرامیداشت دهه فجر که با حضور اهالی ایل شاهسون برگزار شد طی سخنانی با اشاره به تاریخ ایل شاهسون عنوان کرد: براساس شواهد تاریخی شاهسونها از قدرتمندترین حامیان سلسله صفویان بوده و در ترویج مکتب تشیع در ایران نقش کلیدی ایفا نموده اند.
عضو شورای توسعه قرآنی کشور افزود:‌ همان گونه که سلف صالح شاهسونها برای ترویج تشییع در ایران تلاش کرده اند امروز نیز شاهسونها نقش عمده ای در شکل گیری
موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) داشته اند.

اصغر مسعودی، نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشن ضمن تقدیر از حجت الاسلام علیرضا شاهسونی عنوان کرد: امروز فعالیتهای بیت الاحزان در سطح کشور در حد یک وزارتخانه است و ما به آن افتخار میکنیم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بیت الاحزان که فعالیتهای آن از یک روستا و از دل ایل شاهسون آغاز شد با آن که ردیف بودجه خاصی ندارد اما با تکیه بر ظرفیتها و توانمندی ها داخلی خود مجاهدانه و شبانه روزی به آموزش قرآن کریم در اقصی نقاط کشور همت گمارده است. وی خاطر نشان کرد: بیت الاحزان برای ایل عزت آفرین است.

برگزاری جشن و نمایشگاه آثار نونهالان در شعبه میانشهر

به همت موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه میانشهر نمایشگاهی با دست ساخته ها و نقاشی های نونهالان در ایام الله دهه فجر برپا گردید.  در همین راستا جشنی به مناسبت این ایام و تولد نونهالان در این شعبه برگزار و جوایزی به آنان اهداء گردید. مسئولان، مربیان و جمعی از قرآن آموزان این شعبه نیز در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور یافتند.

جشن ورود حضرت امام و مراسم ختم قرآن در شعبه اَرَد

به همت بیت الاحزان شعبه اَرَد (از توابع شهرستان گراش استان فارس) مراسم جشن ورود حضرت امام خمینی (ره) با حضور جمعی از قرآن آموزان و مسئولان این شعبه برگزار شد. از برنامه های این مراسم می توان به پخش کلیپ ورود حضرت امام، اجرای سرود انقلاب توسط حلقه های صالحین و سخنرانی حجت الاسلام تقی زاده اشاره کرد.

همچنین مراسم ختم قرآن به مناسبت دهه فجر نثار ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای منا، شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان در این شعبه برگزار گردید. از دیگر برنامه های این محفل قرآنی که با حضور خانواده های معظم شهدا برگزار گردید سخنرانی اخلاقی بود.

حضور و اجرای برنامه در محافل و جشنهای دهه فجر و حضور قرآن آموزان مدرسه ثامن الحجج (ع) مشهد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

قرآن آموزان مدرسه ثامن الحجج مشهد با حضور و اجرای برنامه قرآنی در جشن های تکریم ایام الله دهه فجر این ایام مبارک را گرامی داشتند. در این محافل مسئول مدرسه توضیحاتی از روند کار این مدارس ارائه داد و به گفته محمد مروج کاشانی، استقبال بسیار خوبی از مدارس و موسسه شد.

همچنین قرآن آموزان مدرسه ثامن الحجج (ع) مشهد همگام با مردم انقلابی ایران اسلامی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر گلبهار حضور پیدا کردند.

جشن سالروز پیروزی انقلاب در پیش دبستانی شعبه پردیسان قم

مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در پیش دبستانی آل یاسین شعبه پردیسان برگزار شد. در این مراسم که به همت مربیان شعبه، در فضایی با تزئینات زیبا برگزار شد، نونهالان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و با سر دادن شعارهای الله اکبر، الله اکبر جانم فدای رهبر، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، سلام برشهیدان  درودبرخمینی ، مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. بازدید از نمایشگاه در مسجد امام حسین از جمله برنامه های این جشن بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات