مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان فارس با اشاره به ظرفیت بسیار بالای قرآنی خوزستان گفت: این استان نباید تنها به فکر خود باشد و برای ترویج این فرهنگ عظیم باید برای کشورهای همسایه و کل کشور برنامه‌‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان استان فارس در آئین تجلیل از حافظان و مربیان قرآن کریم که یکشنبه، ۹ شهریور در تالار بهشت هویزه اهواز برگزار شد، گفت: خدمت به قرآن افتخار است و امیدوارم این مسئولیت تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه یابد.

وی با بیان اینکه امروزه نیاز ویژه به حضور حافظان در جامعه بیشتر مشهود است گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ الی ۱۵ میلیون حافظ قرآن و نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی،‌ لزوم ترویج فرهنگ جهادی قرآن بیشتر نمایان می‌شود.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان استان فارس با تصریح بر اینکه یکی از مهم‌ترین تلاش‌های جامعه باید تلاش برای قرآن باشد، گفت: یقیناً حضور حافظان و قاریان قرآن در جامعه روند فرهنگ‌سازی قرآن در هر منطقه را افزایش و گسترش خواهد داد.

شاهسونی تصریح کرد: اگر بخواهیم برابر آسیب‌های اجتماعی جامعه به مقابله بایستیم باید فرهنگ عمل به قرآن در جامعه گسترش یابد که با این روش زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهیم شد.

وی ادامه داد: استان خوزستان با توجه به ظرفیت بالای قرآنی که دارد نباید تنها به فکر خود باشد بلکه باید برای ترویج این فرهنگ عظیم، برای کشورهای همسایه نیز برنامه‌‌ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم قدرشناس یادگار پیامبر(ص) که همان اهل‌بیت(ع) هستند، نبودند و خداوند این یادگار مهم را از انسان‌ها گرفت،‌ گفت: اگر انسان‌ها مشتاق به رویت حضرت مهدی(عج) باشند، باید قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان استان فارس با تأکید بر اینکه امروزه جامعه ایران اسلامی برای پذیرش فعالیت‌های قرآنی آمادگی لازم را دارد، افزود: تبلیغ اصلی برای فعالیت‌های قرآنی همین فعالان و حافظان قرآن هستند که از این به بعد وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند.

آیت‌الله محسن حیدری، منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از حافظان و مربیان قرآن استان ، گفت: آمریکا و کشورهای غربی امروزه تحریم‌ها را بر ایران اسلامی بیشتر کرده‌اند که به‌وسیله قرآن می‌توان این تحریم‌ها را کنار زد.

وی در ادامه با بیان اینکه حافظان قرآن باید پس از این برای مربی‌گری قرآن خود را آماده کنند، گفت: با همکاری اداره‌کل اوقاف خوزستان یک دوره مربیگری تربیت حافظ قرآن در استان قم به‌مدت یک هفته برگزار می‌شود که حافظان باید در این دوره شرکت کنند.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر کسی به وادی قرآن قدم گذارد خداوند رزق و روزی را به او می‌دهد، گفت: خداوند با قرآن همه مشکلات را حل می‌کند و انسان می‌تواند به‌وسیله این کتاب گشایش مشکلات خود را از خداوند بخواهد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که توسط امام باقر(ع) نقل شده است، گفت: در این حدیث آمده که فراگیری قرآن در رشته‌های مختلف قرائت، حفظ، تجوید و … زمینه‌ای برای عمل به این کتاب مقدس است.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن در روز قیامت به بهترین شکل خلایق جلوه خواهد کرد، گفت: از این حدیث چنان برمی‌آید که هر کس با قرآن انس بگیرد نورانیت وی بسیار زیاد می‌شود.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در روز قیامت خلایق در بیش از ۱۲۰ هزار صف قرار خواهند گرفت، گفت: ۸۰ هزار صف برای مسلمانان خواهد بود؛ گرچه امروز جمعیت مسلمانان یک پنجم جهان است اما روزی خواهد رسید که تنها اندکی پیرو این دین مبین نیستند.

آیت‌الله حیدری با تصریح بر اینکه قرآن در روز قیامت شفاعت انسان را بر‌عهده دارد، افزود: هیچ کس توان تجلیل از قاریان را نخواهد داشت و خداوند خود تجلیل از قاریان و حافظان قرآن را بر‌عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان نیز با اعلام اینکه قرآن بزرگترین ودیعه الهی است که برای بشر قرار داده شد و این توفیق الهی در اختیار حافظان و قاریان قرار گرفت، به برتری دین اسلام و قرآن کریم اشاره کرد و گفت: نور قرآن به گونه‌ای است که اگر هر نور دیگری در کنار آن قرار گیرد آن نور در برخورد با نور قرآن از بین می‌رود. این نور که امروز در اختیار حافظان یا مربیان قرآنی قرار دارد از جانب خداوند بوده است. این توفیق شایسته و گرانقدر در اختیار هرکسی قرار نخواهد گرفت.

طباطبایی در ادامه با بیان اینکه حفظ قرآن از ارزش‌های بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به برخی تبلیغ‌ ضدارزشی که صورت می‌گیرد، حفظ قرآن در جامعه باید به صورت ویژه‌ای رواج یابد و این موضوع اهمیت بسیار خاصی دارد.

مدیرکل اوقاف خوزستان، سوق دادن جامعه به حفظ قرآن را باعث بروز نتایج بهتری عنوان کرد و گفت: امیدواریم روزی برسد که در کشور به صورت میلیونی حفظ قرآن صورت گیرد.

طباطبایی با بیان اینکه سهمیه خوزستان برای طرح ملی حفظ در سال ۹۳ بیش از ۲۰ هزار نفر بوده است، گفت: این استان در میان استان‌هایی که ظرفیت خود را برای طرح ملی حفظ تاکنون تکمیل کرده‌اند رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن برای ما نهایت و اوج هدف نخواهد بود، تصریح کرد: قرآن باید در جای جای جامعه در بازارها، اماکن عمومی و … نقش‌های مهمی را ایفا کند و باید از لایه‌ لایه‌های قرآنی بیشترین استفاده را برد.

مدیرکل اوقاف خوزستان گفت: اگر ما به دنبال سعادت و کامیابی هم در این دنیا و هم در آخرت باشیم، لازمه آن ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی عمومی با این کتاب مقدس بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات