نماینده شورای عالی قرآن در فارس، با تأکید بر لزوم تکریم افتخارآفرینی قهرمانان قرآنی و فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان، این مسئله را عاملی جهت جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی دانست.

 

امیر فتح‌پور، نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید جامعه قرآنی شود قهرمانان قرآنی باید در صدر قرار گیرند، گفت: امسال در زمینه فعالیت‌های قرآنی یک افتخاری به استان فارس و کشورمان و به صورت ویژه به شهر گراش رسید.
وی با تصریح اینکه کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن افتخاری برای تشیع است، گفت: یکی از فرزندان جامعه قرآنی استان فارس به نام مجتبی فردفانی که از محصولات خوب مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) است، موفق به کسب این رتبه شد و طبیعی است که ایشان یکسری تلاش‌هایی را طی سال‌های مختلف انجام داده تا توانسته است این موفقیت را کسب کند.

فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان در کشور بی‌نظیر است
فتح‌پور فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان در کشور را کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: باید هم از کسی که تلاش کرده تا به این رتبه رسیده و هم از اساتیدی که با تلاش‌های مجاهدت‌گونه خود تلاش کردند تا چنین قهرمانان قرآنی تربیت شوند، قدردانی کرد.
عضو شورای عالی قرآن با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام شاهسونی و تیم ایشان در مؤسسه بیت‌الاحزان تلاش‌های مجاهدت‌گونه‌ای را آن هم به‌صورت بی‌نام دارند، انجام می‌دهند، گفت: مجتبی فردفانی یکی از محصولات این تلاش‌ها بود ضمن اینکه افراد دیگری نیز نظر نوید رزمجو، عبدالمهدی برامسی، مجتبی فیضی و همچنین بانوانی نظیر اعظم محمدی که همگی در فعالیت‌های قرآنی در کشور خوش درخشیده‌اند حاصل تلاش‌ها و زحمات مسئولان این مؤسسه هستند.
وی تأکید کرد: این مسئله برای جامعه قرآنی استان فارس یک افتخار بسیار بزرگ است که مؤسسه بیت‌الاحزان این‌گونه به‌صورت گمنام در عرصه قرآن فعالیت می‌کند و محصولات ناب قرآنی را به جهان اسلام تقدیم می‌کند.

قطب پرورش حافظان قرآن در جهان اسلام در فارس قرار دارد
فتح‌پور عنوان کرد: اکنون به نوعی می‌توانیم بگوییم که یک قطب پرورش حافظان قرآن در جهان اسلام، در شهرستان استهبان و در مجموعه بیت‌الاحزان در حال فعالیت است که البته شعب زیادی را در سطح کشور دائر کرده است اما این‌ها همگی یک طرف قضیه هستند که جامعه قرآنی فارس دارند به وظایف خود در حد توان عمل می‌کنند و طرف دیگر حمایت مسئولان است.
نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس ادامه داد: به هر حال باید مشخص شود این بیت‌المالی که وجود دارد و مسئولانی که به نام قرآن دارند هر کدام در بخش‌های مختلفی نظیر سازمان تبلیغات، ارشاد، اوقاف، استانداری و غیره در حال فعالیت هستند و همگی هم دم از فعالیت‌‌های قرآنی، فرهنگی و اهل بیتی می‌زنند، اکنون جایشان کجاست و چه حمایتی از این قضایا دارند.

لزوم حمایت مسئولان فارس از قهرمانان قرآنی
وی اظهار کرد: اگر باز به همان مطالبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر می‌خواهید، جامعه قرآنی شود قهرمانان قرآنی باید در صدر قرار گیرند، بازگردیم باید تأکید کنیم که ما یک مجموعه قهرمان قرآنی که بسیاری از استان‌ها آرزوی داشتن آن‌ها را دارند، اکنون در استان فارس داریم و یکی از این قهرمانان قرآنی، مجتبی فردفانی است و لازم است که مسئولان حمایت‌های لازم را از آنان انجام دهند.

فتح‌پور با بیان اینکه البته تنها منظور حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی نیست چرا که این‌ها کوچکترین کاری است که می‌توان انجام داد، گفت: اکنون یک پتانسیل بسیار خوب و بستر بسیار مناسبی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان فارس به وجود آمده است و اگر دنبال آن را نگیریم و از این بستر به وجود آمده استفاده نکنیم تک تک مسئولانی که اکنون به نام قرآن مسئولیت دارند همگی در روز جزا باید پاسخ‌گو باشند.
عضو شورای عالی قران همچنین از بی‌توجهی مسئولان فارس نسبت به فردفانی انتقاد کرد و گفت: اینکه برخی از مسئولان طراز اول فارس قهرمانان قرآنی استان خود را نشناسند و یا اینکه اصلا ندانند آن‌ها در چه فضایی پرورش پیدا کرده‌اند و محصول کدام مؤسسه هستند، بسیار باعث تأسف است.
وی با یادآوری اینکه مراسم تجلیلی در شب ورود فردفانی به شیراز در فرودگاه برگزار شد و برخی از مسئولان به‌صورت جسته و گریخته نمایندگان خود را فرستادند و خودشان حاضر نشدند، گفت: از استاندار فارس انتظار می‌رفت که اگر خودشان به هر دلیلی مشغله‌ای دارند و نمی‌توانند حضور یابند، یکی از مسئولان دیگر استانداری را به نمایندگی خود جهت تکریم این حافظ قرآن که افتخاری برای استان فارس بوده اعزام کنند تا نشان دهند که ما برای کسی که برای استان و جهان اسلام افتخارآفرینی کرده ارزش قائل هستیم.
فتح‌پور همچنین به همزمانی ورود فردفانی به شیراز با اختتامیه مسابقات جهانی کشتی در شیراز اشاره کرد و گفت: ما در همان شب مشاهده کردیم که برخی از مسئولان طراز اول شیراز و استان فارس در مراسم اختتامیه مسابقات کشتی حضور داشتند و جوایزی را به ورزشکاران اهدا کردند اما در فرودگاه یک جمع بسیار قلیل و کوچک که آن هم با اطلاع‌رسانی درونی جامعه قرآنی و تلاش‌هایی که خبرگزاری ایکنا انجام داده بود، یک استقبال مردمی از فردفانی انجام شد.

مراسم شایسته‌ای جهت تجلیل از فردفانی در فارس برگزار شود
وی تأکید کرد: انتظار این بوده و هست که مسئولان استان فارس اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان یک مراسم شایسته‌ای برای تجلیل از این حافظ قرآن و همچنین مؤسسه بیت‌الاحزان و سایر قهرمانان قرآنی استان فارس اعم از آقایان و بانوان برگزار کنند.
عضو شورای عالی قرآن با بیان اینکه در گذشته ما کسانی را داشتیم که در عرصه فعالیت‌های قرآنی در کشور خوش درخشیده‌اند، گفت: بانوانی نظیر مرضیه فیروززاده، اعظم محمدی، رحمدار و غیره همگی کسانی بودند که در این عرصه خوش درخشیده‌اند اما هیچ تجلیل شایسته‌ای از آن‌ها نشده است و هنوز هم به‌صورت گمنام دارند در این شهر زندگی می‌کنند.
فتح‌پور اظهار کرد: در هر صورت اگر مردم وعوام جامعه ببینند که یک شخص موفق و قهرمان قرآنی از طرف مسئولان مختلف و بزرگان جامعه تکریم و تجلیل می‌شود طبیعی است که اشتیاق آن‌ها برای اینکه فرزندان خود را در مسیری که تکریم و عزت و تجلیل از سوی بزرگان و خواص جامعه است، قرار دهند و این خود مقدمه‌ای خواهد شد برای اینکه تعداد بیشتری از جوانان و نوجوانان کشور در این مسیر قرار داده شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات