معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از ظرفیت مؤسسه بیت الاحزان را یکی از فعالیت‌های طرح تربیت حافظان برشمرد.

 

نشست خبری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

وی در این نشست با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌های موسسات فعال و پویا در کل کشور که در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است عنوان کرد: آغاز این امر با استفاده از ظرفیت و توانایی موسسه فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استهبان انجام گرفت این موسسه دارای مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن است که مجموعه سازمان حمایت‌های خوبی از آنها داشته است، چنانچه طرح تابستانی رحله را در این موسسه با همکاری سازمان برپا کردیم که طی این طرح در دو ماه تابستان حافظ و تا چهار جزء قرآن تربیت می‌شوند.

شرفخانی عنوان کرد: طی اجرایی شدن طرح تابستانی رحله در سال گذشته ۱۲۰۰ نفر حافظ اجزای دو تا چهار جز و طی تابستان امسال ۲۸۰۰ نفر در این طرح، موفق به حفظ دو تا چهار جز شدند که از این تعداد افرادی علاقه‌مند به حضور در دوره حفظ یک‌ساله و ادامه راه حفظشان هستند که به مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان رهنمون می‌شوند.

 معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: تفاوت موسسه بیت‌الاحزان با سایر موسسات قرآنی کشور فعالیتشان در عرصه حفظ قرآن است به نحوی که این موسسه علاوه بر حفظ واژگان قرآن بر حفظ مفاهیم و همچنین تفسیر قرآن تاکید دارد و آن را در دستور کارش قرار داده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات