وی سابقه 5 دوره برگزاری طرح ملی رحله، مسئولیت بیت الاحزان در جنوب کرمان و مدیریت و نظارت بر شعب بیت الاحزان در شهرستانهای رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان و نودژ را در کارنامه فعالیت های قرآنی خود دارد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین مسلم سابقی نژاد در سال تحفیظی ۹۳ در مدرسه شبانه روزی حضرت امیرالمومنین(ع) صحرا رود فسا موفق به حفظ قرآن کریم شد، وی سابقه ۵ دوره برگزاری طرح ملی رحله، مسئولیت بیت الاحزان در جنوب کرمان و مدیریت و نظارت بر شعب بیت الاحزان در شهرستانهای رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان و نودژ را در کارنامه فعالیت های قرآنی خود دارد. این حافظ قرآن به تازگی به سمت مسئول بیت الاحزان در جنوب شرق کشور (استانهای سیستان و بلوچستان وجنوب کرمان) منصوب شده است.
به همین بهانه گفتگویی با وی ترتیب داده ایم که مشروح آن در ادامه خواهد آمد:

از نحوه آشنایی با بیت الاحزان بگویید؟

هنگامی که در حوزه تحصیل می کردم، خلاء و مهجوریت قرآن در دروس حوزوی را حس نمودم و به‌ واسطه یکی از دوستان با موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان آشنا شدم و از آن زمان با کمک همکاران به مرور، فعالیت‌های قرآنی را در منطقه جنوب کرمان گسترش دادیم.

در این مدت چه کارها و فعالیت های قرآنی انجام دادید؟

به کمک دوستان موفق به اجرای ۵ دوره طرح ملی رحله در شعبه های رودبار جنوب، عنبر آباد، قلعه گنج، منوجان و نودژ شدیم که ثمره برگزاری این طرح تربیت  بیش از ۴۰۰ حافظ نوجوان بوده است که از این تعداد ۲۰ نفر موفق به شرکت در طرح شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله و حافظ کل قرآن کریم شده اند. از دیگر برکات این طرح راهیابی  ۷۰ نفر حافظ اجزاء به حوزه های علمیه کشور بوده است.

چه افرادی بیشترین تاثیر را در فعالیت های قرآنی شما داشته اند؟ 

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان و همچنین آقای صالح محبی مدیر آموزش موسسه که در زمان حفظ مدیر مدرسه شبانه روزی امیر المومنین(ع) صحرارود فسا بودند.

برنامه های آینده قرآنی خود را بیان بفرمائید؟

رویکرد ما این است که شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا مثل سازمان تبلیغات اسلامی که در هر روستایی یک روحانی هست در هر روستا و شهر یک شعبه بیت الاحزان را افتتاح کنیم.

طی صحبت هایی که با امام جمعه و مسئولین شهرستان رودبار جنوب بخش جازموریان انجام دادیم قرار شد شعبه جدید زه کلوت در این شهرستان را افتتاح کنیم که به این ترتیب تعداد شهرستانهای استان کرمان که تحت پوشش فعالیت های قرآنی بیت الاحزان قرار می‌گیرند به ۷ شهرستان خواهد رسید.

انتظار شما از مسئولان و خیرین چیست؟

سرمایه گذاری بیشتر در کارهای  قرآنی که این کار منجر به فعالیت های روز افزون در بخشهای مختلف قرآنی می‌شود.

 لطفا خاطره ای از زمان حفظ بفرمائید؟

به یاد دارم در دوران حفظ حاج  آقا شاهسونی مسئول موسسه در جمع حفاظ به بدهی ۲۰۰ میلیونی  موسسه اشاره کردند و گفتند امروز که چهره های شما حافظان قرآن را دیدم میلیارد ها ارزش دارد. آن روز کاملا درک نکردم که چگونه ممکن است با دیدن چهره حافظان  بدهی ۲۰۰ میلیونی فراموش شود تا اینکه با عنایت خدای متعال توفیق اجرای ۵ دوره طرح ملی رحله را داشتیم. با بدهی و سختی هایی که در این دوره ها متحمل شدیم به یاد سخنان آقای شاهسونی افتادم و به عینه مشاهده کردم سختی کار با دیدن حافظانی که قرآن در دست داشتند و مشغول تلاوت قرآن بودند از وجودمان بیرون رفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات