پایان سال تحفیظی 97- 98 / حافظان مراکز شبانه روزی بیت الاحزان به اردوی اعزام شدند/ 276 قرآن آموز در آزمون حفظ کل شرکت کردند

 

صالح محبی معاون آموزش مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از پایان دوره حفظ یکساله این مؤسسه در سال تحفیظی ۹۷-۹۸ خبر داد.

وی با بیان این که هجدهمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان در تاریخ دهم تیرماه به پایان رسید افزود: بر اساس سنتی که در این مراکز شکل گرفته است در پایان دوره حفظ ، قرآن آموزان به صورت دسته جمعی به اردوی زیارتی سیاحتی می روند که اکثراً در مشهد مقدس می‌باشد.

این حافظ کل قرآن کریم افزود: بر این اساس قرآن آموزان عراقی مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع) در روزهای ۸ تا ۱۰ تیرماه و قرآن آموزان ایرانی این مرکز و مرکز شبانه روزی امام حسین(ع) نیز در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

وی با بیان این که سایر مراکز شبانه روزی نیز بر اساس برنامه زمانبندی به مشهد اعزام شدند خاطر نشان کرد: قرآن آموزان مراکز شبانه روزی حضرت ثامن الحجج(ع) مشهد و امام رضا(ع) بیرجند نیز با توجه به نزدیک بودن مسافت به مشهد، علاوه بر زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) از اردوی سیاحتی شمال کشور نیز بهره مند شدند.

معاون آموزش بیت الاحزان با ارائه آماری از حافظان کل قرآن بیت الاحزان در سال جاری خاطر نشان کرد: طبق آخرین آماری که از شعب، مراکز شبانه روزی و حوزه علمیه قرآن محور بیت الاحزان گرفته ایم در سال جاری تعداد ۲۷۶ نفر جهت شرکت در آزمون حفظ کل قرآن کریم نام نویسی کرده‌اند که قبول شدگان این آزمون در جشنواره ملی جبرئیل امین که در ابتدای شهریورماه برگزار می‌شود مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

محبی با اشاره به این که دوره جدید مراکز شبانه روزی نیز از دیروز ۱۵ تیرماه در اکثر مراکز آغاز شده است گفت: دوره آزمایشی مراکز شبانه روزی همزمان با طرح ملی رحله با حضور ۱۹۵۱ قرآن آموز تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و پذیرفته شدگان این دوره، به دوره اصلی یکساله راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی زمانی و برنامه‌ای طرح ملی رحله با مراکز یکساله، قرآن آموزانی که موفق به گذراندن طرح رحله شوند از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه فرصت دارند تا تقاضای پیوستن به مراکز شبانه روزی حفظ یکساله را به مدیر مرکز خود اعلام کنند و مدیران طرح ملی رحله نیز با ارزیابی وضعیت قرآن آموز نسبت به معرفی داوطلبان به مراکز شبانه روزی اقدام می‌کنند که در صورت قبولی در آزمون ورودی مدرسه، امکان ورود به مراکز شبانه روزی یکساله برای ایشان وجود خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات