به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، به همت مرکز مدیریت بیت الاحزان، محفل عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه اول و شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی پنجشنبه ۱۹ دی ماه در سالن شهید الهی مرکز مدیریت بیت الاحزان واقع در روستای ماهفرخان استهبان برگزار شد.

در این محفل که با حضور خیل کثیر محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، کارکنان و خادمان مؤسسه بیت الاحزان و حافظان مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم برگزار شد، حجت الاسلام سعیدی از اساتید حوزه و دانشگاه سخنرانی کرد.

وی مفهوم انتظار را آمادگی خواند و با برشمردن جنبه های مختلف انتظار گفت: آمادگی روحی و آمادگی عملی در امر انتظار دو مقوله بسیار مهم است و منتظران نیز به دو دسته منتظران منفعل و منتظران آماده و تلاشگر تقسیم می شوند که شهید سلیمانی و مدافعان حرم از دسته دوم می باشند.

این استاد اخلاق به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) در خصوص منتظران افزود: هر کسی دوست دارد از اصحاب امام زمان باشد باید اولاً اعلام آمادگی کند که مصداق بارز آن را در تشییع شهید سلیمانی دیدیم؛ وقتی که با حضور و اعلام آمادگی مردم آمریکا عقب نشینی کرد.

وی دومین نشانه منتظر را از دیدگاه امام صادق(ع) ورع بیان کرد و گفت: باید فرهنگ زندگی ما خدایی باشد و با تأسی به زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) از تجملات و کارهای غیر خدایی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام سعیدی محاسن اخلاق را دیگر نشانه منتظر حقیقی عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا(س) برای دشمنانش دعا کرد، ما حداقل در مشکلات زندگی خودمان صبر کنیم و در خانواده ها با هم سازش داشته باشیم؛ البته صبر، بندگی و تقوا نیاز دارد.

وی در ادامه به ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) پرداخت و حاضران اشک ماتم ریختند.

ذکر مصیبت و مداحی توسط حجت الاسلام محمد مهدوی آزاد ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) و توزیع پذیرایی از خوان با برکت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این محفل با شکوه بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات