استهبان، شیراز و فسا بیشترین برخورداری از حمایت های مالی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را داشته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، با شکل گیری رویکرد جدید نهادهای قرآنی کشور درخصوص انسجام در فعالیتها که تجلی آن را در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال گذشته شاهد بودیم، شیوه جدیدی نیز در حمایت از فعالیت های مؤسسات قرآنی شکل گرفت. در این شیوه توزیع بودجه های قرآنی بر اساس میزان حضور و قبولی شرکت کنندگان در این آزمون بنا نهاده شد و مؤسساتی که با قدرت بیشتری در این عرصه وارد شدند بیشترین میزان دریافتی حمایت مالی را دریافت کردند. در این گزارش نگاهی آماری به میزان کمک های دریافتی مؤسسه بیت الاحزان در آزمون سال ۹۶ خواهیم داشت.

در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم سال ۱۳۹۶ تعداد ۵۸۵۶ قرآن آموز از ۴۰ شعبه بیت الاحزان حضور پیدا کردند که از این تعداد، ۲۶۲۵ نفر موفق به کسب نمره قبولی در آزمون شدند.

بیت الاحزان شهرستان های استهبان، فسا و شیراز از لحاظ میزان دریافتی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در بین شعب بیت الاحزان کسب کردند. نمودار ذیل میزان دریافتی شعب مؤسسه را بر حسب ریال نشان می دهد:

نمودار میزان بهره مندی شعب بیت الاحزان از حمایت های مالی آزمون سراسری قرآن

اما بد نیست نگاهی تحلیلی به میزان دریافتی سه شهرستان برتر مؤسسه بیندازیم. آمار جزئی شهرستان استهبان نشان می دهد بیشترین دریافتی این شهرستان از رشته حفظ سوره واقعه و ملک بوده است جایی که با حضور ۱۶۵ قرآن آموز موفق به دریافت مبلغ ۳۳۰۰۰۰۰ ریال شده است و پس از آن در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز با شرکت ۸ قرآن آموز مبلغ ۲۴۰۰۰۰۰ از این آزمون دریافت کرده است.

در نمودار زیر درصد بهره مندی شعبه استهبان بر اساس رشته های شرکت در آزمون آمده است:

نمودار درصد بهره مندی شعبه استهبان بر اساس رشته های آزمون

با بررسی ۵ شهرستان برتر بیت الاحزان از لحاظ جذب کمک های مالی این آزمون به آمار جالب توجهی دست پیدا کردیم. در این ۵ شعبه رشته حفظ ۵ جزء با جذب ۲۱۵۶۰۰۰۰ ریال پر سود ترین رشته بوده است و پس از آن حفظ سوره های ملک و واقعه و حفظ کل قرآن کریم بیشترین جذب کمک های مالی آزمون را از آن خود کرده اند.

نمودار زیر کاملا گویای این موارد است:

نمودار درصد بهره مندی ۵ شعبه برتر بیت الاحزان از حمایت های مالی بر اساس رشته

با توجه به رویه جدید نهادهای قرآنی کشور در اختصاص بودجه های قرآنی و این که هم اکنون ثبت نام این آزمون در سال ۹۷ در جریان می باشد، شعب مؤسسه بیت الاحزان  می توانند با برنامه ریزی صحیح مستحکم تر از سال گذشته در راستای بهره مندی حداکثری از این حمایت های مالی گام بردارند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات