علی اکبر شاهسونی: حفظ و امتداد ارتباط با حافظان قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران مراکز باید به این نکته توجه کنند چرا که باعث حفظ روحیات بیت الاحزانی، فراموش نشدن محفوظات، انسجام، همدلی، تعامل و همکاری بیشتر می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، گردهمایی حافظان قرآن کریم شهر قم در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید جمال(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) در جمع حافظان و مدیران مراکز شبانه روزی بیت الاحزان بیان داشت: حفظ و امتداد ارتباط با حافظان قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران مراکز باید به این نکته توجه کنند چرا که باعث حفظ روحیات بیت الاحزانی، فراموش نشدن محفوظات، انسجام، همدلی، تعامل و همکاری بیشتر می شود.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی مناسب مدیران مراکز شبانه روزی در راستای ارتباط گیری با حافظان سال های مختلف افزود: ورود قرآن آموزان جدید و حافظان جدید یکی از دغدغه های اصلی مدیران است ولی نباید عاملی شود که ارتباطات با حافظان سال های قبل را فراموش کنیم. عدم ارتباط گیری با نیروی های تربیت یافته یک ضعف لحاظ می شود لذا انتظار از مدیران، حفظ این ارتباط است و پیشنهاد می شود گردهمایی در این زمینه برگزار کنند. این کار شما می تواند باعث توسعه برنامه های بیت الاحزان شود.

این حافظ قرآن کریم تصریح کرد: خیلی از مشکلات مراکز شبانه روزی را می توان با همین ارتباط گیری و تعامل با حافظان حل کرد. این افراد، نیروهای ماهری هستند که می توانند در امور مختلف کمک کنند.

شاهسونی در ادامه یاد آور شد: انتظار داریم این حافظان به درجه استادی برسند و مدیران باید با ارتباط گیری و برگزاری دوره های آموزشی این امر را محقق کنند.

در پایان جلسه نیز مسائل و دغدغه های مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی نظیر نظارت بر مدارس، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مربیان، اجرای طرح  دوره تربیت معلم، تلاش در راستای جذب جوانان و برنامه ریزی مناسب برای اجرای طرح ملی رحله ارائه شد.

خبرنگار: عقیل مهدی پور

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات