علی اکبر شاهسونی مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) مؤسسه بیت الاحزان از آغاز نام نویسی در این حوزه علمیه از امروز 13 اسفند ماه خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) مؤسسه بیت الاحزان از آغاز نام نویسی در این حوزه علمیه از امروز ۱۳ اسفند ماه خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این طرح افزود: متقاضیان ورودی حوزه علمیه که در این مدرسه ثبت نام می نمایند پس از گذراندن دوره اختبار که به مدت ۴۵ روز می باشد علاوه بر تحصیل دروس پایه اول حوزه، ۵ جزء از قرآن کریم را در سال اول حفظ می نمایند و در سال دوم مابقی اجزاء قرآن کریم را همراه با گذراندن برخی از دروس سال دوم حفظ خواهند کرد و می توانند با شرکت در آزمون سازمان سنجش، موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شوند. مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) با بیان این که هم اکنون در این حوزه ۳۹ نفر از سراسر کشور مشغول به تحصیل می باشند تصریح کرد: طلاب پایه دوم ۲۰ جزء از قرآن کریم را حفظ نموده اند و طلاب پایه اول در حال گذراندن دروس متداول حوزه به همراه حفظ قرآن کریم می باشند که تاکنون موفق به حفظ ۵ جزء از قرآن کریم شده اند.

حجت الاسلام شاهسونی خاطر نشان کرد کاربردی کردن ادبیان عرب در آیات، اجرای برنامه های تفریحی و ورزشی در طول دوره ، توفیق تحصیل علوم اهل بیت(علیهم السلام) و رایگان بودن طرح از دیگر مزایای این دوره می باشد. وی افزود پس از ۲ سال جهت تثبیت و نگهداری محفوظات این عزیزان همراه با تحصیل دروس حوزوی برنامه ریزی دقیق انجام می گیرد. برگزاری کلاس تفسیر به صورت تخصصی و آشنایی با یکی از زبان های خارجه بعد از اتمام حفظ قرآن کریم از دیگر برنامه های این مدرسهخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) با بیان این که در یک سال گذشته مسئولان کشوری و علمای زیادی از این مرکز بازدید کرده اند اظهار داشت: حجت الاسلام پناهیان، آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و دکتر فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از این مرکز، فعالیت این مرکز را تحسین کرده اند.

یاد آور می شود مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) با همکاری حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قرآنی استهبان برای سومین سال پیاپی این دوره را برگزار خواهد کرد.

علاقمندان می توانند جهت آشنایی بیشتر و ثبت نام در این مرکز بر روی این لینک کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات