حفظ قرآن سن نمی‌شناسد، از نوجوان 12 ساله تا بانوی 63 ساله
حجت الاسلام شاهسونی آماری جالب از وضعیت سنی حافظان کل قرآن کریم بیت الاحزان در دو سال اخیر ارائه کرد: از نوجوان 12 ساله تا بانوی 63 ساله/ خانواده ای با سه حافظ کل قرآن

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حافظان شاخص بیت الاحزان در دو سال اخیر را معرفی کرد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت سنی حافظان نوزدهمین دوره جشنواره ملی جبرئیل امین گفت: در این جشنواره ۱۵ حافظ زیر ۱۶ سال، ۱۳۲ حافظ ۱۶ تا ۳۰ سال، ۶۰ حافظ ۳۱ تا ۴۹ سال و ۵ حافظ ۵۰ سال به بالا معرفی خواهند شد.

حفظ قرآن سن نمی شناسد، از نوجوان ۱۲ ساله تا بانوی ۶۳ ساله

این مدیر قرآنی گستره سنی حافظان این دوره را بسیار گسترده دانست و گفت: به عنوان مثال در این جشنواره نوجوانی دوازده ساله اهل تهران به نام سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است و در عین حال بانوی ۶۳ ساله به نام مهوش قاسم زاده اهل روستای دستجه فسا نیز در بین حافظان حضور دارند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآن کشور با تشکر از زحماتی که کادر آموزشی اداری بیت الاحزان در این دو سال ایام کرونا در تربیت حفاظ قرآن کشیده اند اظهار داشت: در این مدت ۵۳ تن از مربیان حفظ شعب روزانه بیت الاحزان موفق به تربیت حداقل یک حافظ کل قرآن کریم شده اند که در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین از تمامی این مربیان نیز قدردانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این دوره سرکار خانم مریم توانی، مربی توانمند شعب کازرون و بلیان با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم به عنوان مربی برتر در سطح شعب روزانه مؤسسه معرفی می‌شوند و پس از ایشان خانم‌ها فرزانه نظری از شعبه شهر صدرای شیراز و فاطمه کهنگی از شعبه مسجد جابری تهران به ترتیب با تربیت ۸ و ۷ حافظ کل قرآن کریم موفق ترین مربیان شعب روزانه بیت الاحزان در دو سال اخیر بوده‌اند.

خانواده ای با سه حافظ کل

حجت الاسلام شاهسونی یکی از جلوه‌های این جشنواره را وجود خانواده‌ای قرآنی که سه فرزندشان در این دو سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند عنوان کرد و افزود: سید محمد حسین، سید محمد جواد و سیده نازنین زهرا قاسمی اونجی سه فرزند خانواده قرآنی اهل تهران هستند که دو تن از ایشان با شرکت در دوره های حفظ تلفنی و یک نفر هم با شرکت در مرکز شبانه روزی حفظ یکساله حضرت ولی عصر(عج) تهران موفق شدند کل قرآن کریم را حفظ نمایند.

لازم به ذکر است نوزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان تحت عنوان «جشنواره ملی جبرئیل امین»، به منظور تجلیل از ۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۵ اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین در مشهد مقدس برگزار می‌شود

۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم ثمره فعالیت دو ساله بیت الاحزان در ایام کرونا

شعب بنارویه و شهر صدرا موفق ترین مراکز قرآنی بیت الاحزان

بنارویه، یکی از شعبی که بیشترین حافظ کل قرآن در ایام کرونا تربیت کرد

شیراز موفق ترین شهرستان در تربیت حافظان کل قرآن

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات