شعبه بیت الاحزان بنارویه لارستان که همواره به عنوان یکی از شعب فعال و توانمند مؤسسه شناخته می‌شود با تربیت 10 حافظ کل قرآن کریم در ایام کرونا در بین شعب روزانه مؤسسه به همراه شعبه شهر صدرا شیراز رتبه نخست را کسب کرد. به بهانه کسب این موفقیت با آقای دادخدا زینلی مسئول بیت الاحزان شعبه بنارویه گفت‌وگویی انجام دادیم.

نوزدهمین «جشنواره ملی جبرئیل امین» پنجم اسفند ماه سال جاری به منظور تجلیل از ۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان که در دو سال اخیر تربیت شده‌اند برگزار خواهد شد. با اعلام جزئیات آماری این حفاظ، شعبه بیت الاحزان بنارویه لارستان که همواره به عنوان یکی از شعب فعال و توانمند مؤسسه شناخته می‌شود با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم طی این دو سال در بین شعب روزانه مؤسسه به همراه شعبه شهر صدرا شیراز رتبه نخست را کسب کرد. به بهانه کسب این موفقیت پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت‌وگویی با آقای دادخدا زینلی مسئول بیت الاحزان شعبه بنارویهانجام داده است که در ادامه تقدیم می‌گردد.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.

دادخدا زینلی متولد اول بهمن ۱۳۶۲ در شهر بنارویه، متأهل و دارای سه فرزند و مسئول شعبه بنارویه مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) هستم.

چگونه و از چه زمانی فعالیت خود را در مؤسسه بیت الاحزان آغاز کردید؟

در سال ۱۳۸۴، در مرکز شبانه روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت الاحزان موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم و بلافاصله پس از اتمام حفظ فعالیت‌های قرآنی خود را در زادگاهم شهر بنارویه آغاز کردم.

لطفاً در مورد شعب بنارویه برایمان بگویید. چه موفقیت‌هایی در این شعبه کسب کرده‌اید؟

در سال‌های فعالیت شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در بنارویه موفق به تربیت ۸۶ حافظ کل قرآن کریم و تربیت بیش از ۱۵۰۰ نفر حافظ اجزاء شده‌ایم. تعداد ۱۱۰۰ کلاس آموزشی تاکنون برگزار شده و ۷۲۰۰ نفر در قالب کلاس‌های قرآنی مختلف در دو واحد خواهران و برادران شرکت کرده‌اند. به توفیق الهی و زحمات همکاران با اخلاص و جهادیم در دو سال گذشته تعداد ۱۰ نفر از قرآن‌آموزان شعبه بنارویه موفق به اخذ مدرک حفظ کل قرآن کریم شدند که اخیراً از ایشان طی مراسمی تجلیل کردیم.

مراسم تجلیل از 10 حافظ بیت الاحزان لارستان - بهمن 1400

عامل موفقیت شعبه شما در کسب مقام نخست مشترک تربیت حافظان شعب بیت الاحزان چیست؟

به نظر من اخلاص و جهادی بودن نیرو‌های فعال شعبه بنارویه عامل اصلی موفقیت ما بوده است. این نیرو‌های ارزشی علی رغم و جود اختلاف نظر در برخی موضوعات یک هدف را دنبال می‌کنند و به دنبال تحقق اهداف مقدس مؤسسه بیت الاحزان هستند.
نکته دیگر اینکه این نیرو‌ها از خودستایی و تک روی اجتناب می‌کنند و دانش و تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

موانع و مشکلاتی که شعبه شما با آن مواجه است را بیان نمایید.

ما موانعی در مقابل فعالیت‌های قرآنی نمی‌بینیم و همیشه از عبارت ما می‌توانیم بهره می‌بریم و معتقدیم در بیت الاحزان هر کاری شدنی است، به شرط اینکه ما خود نیز بخواهیم؛ و اگر بیت الاحزان به صورت تشکیلاتی عمل کند و در برنامه‌ریزی‌ها بیشتر دقت کند، قطعاً جایگاه آن در استان، کشور و جهان ارتقاء خواهد یافت.

برنامه‌های شاخص شما چه چیز‌هایی بوده است.

ما به صورت تشکیلاتی عمل می‌کنیم و شورا‌های مختلف اداری، فرهنگی آموزشی، روابط عمومی، مالی و… را به صورت مشخص، منظم و هدفمند برگزار می‌کنیم و مصوبات آن به دقت پیگیری می‌گردد.

برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

ایجاد دانشسرای علوم قرآن و حدیث بیت الاحزان و همچنین مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم در بنارویه و همچنین راه‌اندازی مدرسه ابتدایی قرآن محور دخترانه و پسرانه از برنامه‌های آینده شعبه بنارویه است که به جد پیگیر آن هستیم.

چه صحبتی با مسئولین مؤسسه دارید؟

ضمن قدردانی از زحمات همه این عزیزان به‌ویژه مدیر مسئول با اخلاص و زحمت کش بیت الاحزان پیشنهاد بنده به مسئولین گرامی این است که هدف‌گذاری‌هایی که در سطح کلان دارد صورت می‌گیرد باید با برنامه و آینده‌نگر باشد.

ارتباط شما با دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها چگونه است؟

ارتباطات خوب و تعاملات اثرگذاری با نهاد‌های مختلف اعم از بسیج و سپاه، آموزش پرورش، کمیته امداد، ورزش و جوانان و سایر ادارات و ارگان‌های شهرستان داریم .

توقع شما از مسئولین و جامعه قرآنی کشور چیست؟

توقع این است که هر کس در هر جایگاه و مقامی که هست به مقوله قرآن نگاه ویژه داشته باشد. این نگاه خاص ممکن است به صورت مستقیم به فرد و یا نهاد خاصی صورت نپذیرد و چه بسا می‌شود به روش‌های مختلف از فعالیت‌های قرآنی حمایت کرد. گاهی یک مسئول با قلم خود و یا با حضور به موقع در محافل و برنامه‌های قرآنی می‌تواند موجب رونق بخشی فعالیت‌های قرآنی شود.

در پایان اگر مطلبی در نظر دارید بفرمایید.

واقعاً از صمیم قلب از همه عزیزانی که به هر نحوی در برگزیده شدن شعبه بنارویه نقش داشتند تشکر می‌کنم. از سرکار خانم طاهره سهرابی مدیر داخلی شعبه و از معاونین خوب شعبه بانوان گرامی فاطمه سهرابی، لیلا اکبری، زینب اکبری، طوبی اکبرپور، معظم فخرایی و همچنین اساتید زحمت‌کش مؤسسه بانوان محترم مرضیه جعفری، حلیمه حق بین، نسرین بیرمی و زیبا جعفری و همچنین مسئول محترم روابط عمومی شعبه جناب آقای مهدی پاکدرّی تشکر و قدردانی می‌کنم.

همچنین از خیرین گرامی، مسئولین محترم ادارات و معتمدین محلی که با همراهی‌ها و همکاری‌های خوبی که داشتند، زمینه این موفقیت را فراهم آوردند نهایت قدردانی و سپاس را دارم.

از همسران مسئولین شعبه آقایان علی نوری، فاضل آهنی، حمزه نوری و احسان جعفری نیز باید به صورت ویژه تقدیر نمایم که بی‌مزد و منت پا به رکاب فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بودند و با همراهی و همدلی خالصانه خود نقش مؤثری در موفقیت فعالیت‌های مؤسسه داشتند.

همچنین از همسرم سرکار خانم طوبی اکبرپور تشکر ویژه می‌کنم که علاوه بر خانه داری و تربیت سه فرزند در امور کاری نیز نهایت تلاش خود را به کار گرفتند و نه تنها حامی بنده و مجموعه بودند که از تحصیلات خود نیز غافل نشدند و موفق به کسب مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی شدند و توانستند امورات مهد و پیش دبستانی یاس نبی را به لحاظ آموزشی و حتی عمرانی در شرایط نابسامان اقتصادی به خوبی پیگیری نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات