آخرین اخبار از نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین:
حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی دبیر نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین: 212 حافظ کل قرآن کریم در مشهد مقدس تجلیل خواهند شد/ 57 مرکز قرآنی بیت الاحزان در سطح کشور در تربیت حافظان دخیل بوده اند

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، جزئیاتی از نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین به منظور تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در سال ‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ارائه کرد.

دبیر جشنواره ملی جبرئیل امین گفت: به دلیل همه گیری گسترده کرونا در سطح کشور، متأسفانه نتوانستیم سنت سالانه جشنواره ملی تجلیلی از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه را در سال گذشته برپا کنیم به همین منظور در سال جاری در تاریخ ۵ اسفند ماه حافظان کل قرآن کریم تربیت شده در مؤسسه بیت الاحزان که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ مدرک حفظ کل خود را از مؤسسه دریافت کرده‌اند در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) تجلیل خواهند شد.

۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم ثمره دو سال تلاش بیت الاحزان در شرایط کرونایی

مدیر مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان ادامه داد: علیرغم کاهش بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور به دلیل همه گیری کرونا، خوشبختانه مؤسسه بیت الاحزان موفق شد در مجموع این دو سال تعداد ۲۱۲ حافظ کل قرآن کریم در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله، شعب روزانه و مراکز حفظ تلفنی خود تربیت کند که در این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۱۹ حافظ از مجموع حافظان کل، در سال ۱۳۹۹ و تعداد ۹۳ حافظ نیز در سال ۱۴۰۰ توفیق حفظ کل قرآن کریم را پیدا کرده اند که گواهی حفظ قرآن کریم آن‌ها نیز به همراه تندیس ویژه نوزدهمین جشنواره به ایشان اهدا خواهد شد. علاوه بر آن ۶۳ حافظ ۲۰ جزء قرآن کریم که در مراکز شبانه روزی به مدت یک سال تلاش کرده‌اند ولی موفق به حفظ کل قرآن کریم نشده اند نیز در این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر جشنواره ملی جبرئیل امین خاطر نشان کرد: تعداد ۱۳۱ حافظ از خواهران گرامی هستند که در شعب روزانه و مجازی مؤسسه و مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری (س) حافظ قرآن شده‌اند و ۸۱ نفر هم از برادران می‌باشند که عمدتاً در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم به توفیق حفظ نائل آمده‌اند.

حافظان کل قرآن کریم از ۷۲ شهرستان کشور و چهار کشور خارجی می‌باشند

حجت الاسلام شاهسونی با ارائه آماری جغرافیایی از حافظان کل جشنواره ملی جبرئیل امین گفت: حافظان کل مورد تقدیر از ۲۰ استان، ۷۲ شهرستان و چهار کشور خارجی در این جشنواره حضور خواهند داشت که ۸ حافظ کل خارجی از کشورهای عراق، هند، پاکستان و افغانستان می‌باشند.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار مرکز مدیریت و بخش عمده ای از شعب مؤسسه در استان فارس، قریب نیمی از حافظان کل قرآن کریم مورد تقدیر در نوزدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین اهل یا ساکن استان فارس هستند و استان‌های خوزستان و کرمان نیز دیگر استان‌های با بیشترین تعداد حافظان کل قرآن کریم می‌باشند.

دبیر جشنواره ملی جبرئیل امین افزود: ۴۳ شعبه مؤسسه در این دو سال حداقل یک حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده‌اند که با احتساب ۱۱ مرکز شبانه روزی حفظ یکساله مؤسسه و سه شعبه مجازی، مجموعاً ۵۷ مرکز قرآنی بیت الاحزان در سطح کشور در این دو سال موفق به تربیت حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.

حجت الاسلام شاهسونی به برگزاری مستمر نشست‌های هماهنگی ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره جبرئیل امین اشاره کرد و گفت: هفتمین نشست ستاد با موضوعاتی چون پیگیری مکان برگزاری جلسه، مدیریت و نحوه اسکان قرآن آموزان و خانواده ها و تهیه آمار و اطلاعات از حاضران در جشنواره برگزار گردید.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای آینده اطلاعات جامع تری از حافظان کل قرآن کریم و جشنواره ملی جبرئیل امین منتشر خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات