قاسمعلی عمادی معاون جهاد خودکفایی بیت الاحزان:
فعالیت‌های فرهنگی عموماً و مؤسسات قرآنی خصوصاً فعالیت‌هایی هستند که به دلیل ماهیتشان درآمدزایی ندارند و عمدتاً نیازمند حمایت‌های دولتی و یا کمک‌های مردمی هستند و در صورت عدم توفیق در جذب منابع مالی، با مشکلات بسیاری برخورد می‌کنند؛ چنانچه در سال‌های گذشته شاهد تعطیلی بسیاری از مؤسسات قرآنی به دلیلی مسائل و مشکلات مالی بوده‌ایم. اما در این بین مؤسساتی نیز هستند که برای رفع این مشکل آستین همت را بالا زده‌اند و با ورود به عرصه‌های اقتصادی، علاوه بر رفع بخشی از مسائل مالی، موجب اشتغال زایی نیز شده‌اند. مؤسسه بیت الاحزان یکی از مؤسساتی است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در خصوص ایجاد شغل و تولید داخلی، با راه اندازی فعالیت‌های مختلف اقتصادی، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است. در متن پیش رو گفت‌وگویی با آقای قاسمعلی عمادی معاون جهاد خودکفایی مؤسسه بیت الاحزان داشته‌ایم و نظرات وی را در خصوص فعالیت‌های کارآفرینانه این مؤسسه جویا شده‌ایم.

قاسمعلی عمادی معاون جهاد خودکفایی بیت الاحزان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، گفت مؤسسه بیت الاحزان علاوه بر ترویج آموزه‌های قرآن کریم، در حوزه کارآفرینی نیز رویکردی جهادی دارد و توانسته برای افراد زیادی تولید شغل کند موضوعی که می‌شود از آن به عنوان یکی از افتخارات مهم بیت الاحزان یاد کرد.

عمادی در این باره گفت: به لطف خدا و به برکت قرآن کریم، بیت الاحزان در بخش اقتصادی حضوری پر رنگ و جهادگونه دارد و در تولید پوشاک، تولید انجیر، انار، زعفران و کارگاه تولید تیرچه بلوک و موزاییک نیز فعالیت می‌کند امری که باعث شده برای ده‌ها نفر اشتغال زایی شود و بخش مهمی از هزینه‌های مؤسسه نیز تأمین گردد.

کارگاه مصالح ساختمانی فدک

به گفته وی فعالیت‌های اقتصادی یک نهاد فرهنگی مادامی که منافاتی با سیاست‌های کلی آن نداشته باشد یک ضرورت است و می‌تواند ضامن بقای آن باشد.

وی توجه به اشتغال جوانان را یک ضرورت دانست و گفت: یکی از افتخارات بیت الاحزان این است که توانسته صرفاً در حوزه تولید پوشاک برای نزدیک به ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تولید شغل کند؛ امری که علاوه بر تأمین بخش عمده‌ای از نیاز منطقه، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بسیار با اهمیت است.

عمادی بهره‌گیری از نظر متخصصین را در تداوم یک واحد اشتغال آفرین ضروری می‌داند و می‌گوید: برای داشتن یک شغل پایدار باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص در فضای مجازی بیشترین بهره را گرفت چرا که از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

 

برای تولید شغل نیاز به امکانات خارق العاده‌ای نیست

معاون جهاد خود کفایی بیت الاحزان ایجاد اشتغال پایدار در کشور را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: برای تولید شغل نیاز به امکانات خارق العاده‌ای نیست و هر کس می‌تواند با حداقل تسهیلات کارآفرین باشد و به اقتصاد کشور کمک کند، هدفی که البته نیاز به حمایت مسئولان نیز در آن وجود دارد.

قاسمعلی عمادی معاون جهاد خودکفایی

قاسمعلی عمادی مهم‌ترین چالش پیش روی کارآفرینان خُرد را نبود سرمایه در گردش دانست و خواستار حمایت دولتی در این زمینه شد.

وی اعتقاد دارد اگر حمایت خیرین و مسئولان از فعالیت‌های اقتصادی نهادهای قرآنی همچون بیت الاحزان بیشتر شود ظرفیت تولید شغل در آنها وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات