بیش از 10 نفر از حافظان بیت الاحزان آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآنی را با رتبه های بسیار عالی در قبضه خود گرفتند./مریم رضایی رتبه یک این آزمون علمی را از آن خود کرد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از موفقیت‌های چشم‌گیر قرآن آموزان و دانش آموختگان این مؤسسه قرآنی در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث در سال جاری خبر داد.

وی گفت: به لطف الهی روز به روز از ثمرات طرح ها و برنامه های بیت الاحزان بیشتر بهره‌مند می‌شویم و در سال گذشته نیز علی‌رغم وجود مشکلات فراوان به‌خصوص معضل کرونا باز هم به لطف الهی موفقیت های این مجموعه در پرورش حافظان قرآن و نیروهای موفق علمی و قرآنی چشم گیر و قابل توجه بود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با برشمردن تعدادی از این حافظان افزود: حافظ نابغه قرآنی خانم مریم رضایی از دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) با داشتن ۱۵ سال سن موفق گردید رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث را از آن خود نماید که در نوع خود کم نظیر و یا حتی بی نظیر است. این حافظ عزیز سال گذشته موفق شده بود با کسب حد نصاب در همین کنکور مدرک لیسانس خود را دریافت کند و پیش از آن هم با حضور در بیت الاحزان شعبه صدرای شیراز حافظ کل قرآن کریم شده بود. خانم زهرا حمیدی یکی دیگر از حافظان شعبه صدرای شیراز نیز با ۱۶ سال سن از مسیر تحصیل در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقر العلوم(ع) موفق شد با کسب رتبه ۵۴ کنکور کارشناسی ارشد ظرفیت‌های علمی خود را نشان دهد. آقای وحید غلامیان که در سال تحفیظی ۹۶-۹۷ در مرکز شبانه روزی حفظ یکساله حضرت امیرالمؤمنین(ع) فسا موفق به حفظ کل قرآن شده بود با کسب رتبه زیر ۳۰ در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، دیگر افتخار آفرین قرآنی سال جاری مؤسسه در عرصه علمی بوده است.

بخوانید:

درخشش مریم رضایی، نوجوان نابغه قرآنی/ رتبه یک کارشناسی ارشد!

با تمسک به آیات امید بخش قرآن جان تازه‌ای می‌گرفتم

 

حجت الاسلام شاهسونی ادامه داد: اخیراً مطلع شدیم خانم زهرا طالبی از شعبه سروستان که پیش از این در سن ۱۲ سالگی توانسته بود مدرک حفظ کل خود را از مؤسسه دریافت کند، با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب نمره بالا، مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث خود را در سن ۱۵ سالگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است.

بخوانید:

نوجوان ۱۵ ساله بیت الاحزانی لیسانس گرفت/ از شعبه سروستان بیشتر بدانیم

 

مدیر مسئول بیت الاحزان با نام بردن از سایر حافظانی که از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث در سال جاری موفق به کسب مدرک لیسانس شده اند گفت: خانم حلیمه حق بین از شعبه بنارویه شهرستان لارستان و خانم‌ها فاطمه رادمهر از شهرستان رفسنجان، مهسا خساره از شهرستان کازرون، زینب گلستانی از شهرستان کرمان، مریم رضایی ده شیبی از شهرستان باغ ملک و سیده فاطمه حسینی از شهرستان نی‌ریز که همگی در مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) موفق به حفظ کل قرآن شده اند، با طی کردن دوره آموزش تخصصی در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث در سنین اکثراً کمتر از ۲۰ سال شده‌اند.

وی با اشاره به عزم جدی مؤسسه در  توانمند سازی حافظان کل قرآن کریم از لحاظ علمی و دانشگاهی گفت: به حافظان عزیز توصیه می‌کنم از این فرصت بی‌نظیر که توسط قانون مجلس شورای اسلامی به وجود آمده است استفاده کنند و با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، در زمینه رشد هر چه بیشتر خود از لحاظ علمی و تحصیلی نیز تلاش کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات