حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله آخرین جزئیات از روند برگزاری هشتمین دوره طرح ملی رحله را شرح داد.

حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان آخرین جزئیات روند برگزاری هشتمین دوره طرح ملی رحله را شرح داد.

وی با بیان این که نام نویسی متقاضیان میزبانی طرح پایان یافته است گفت: در مجموع ۴۶ نفر از ۱۲ استان کشور جهت برگزاری طرح نام نویسی کردند که استان خوزستان با دوازده داوطلب، بیشترین سهم را در بین استان‌های کشور دارد و پس از آن استان‌های فارس با ۸ داوطلب و یزد با ۶ داوطلب بیشترین درخواست برگزاری طرح را به ثبت رسانده‌اند.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه به بیان جزئیاتی از ثبت نام کنندگان پرداخت و گفت: تعداد ۱۸ داوطلب، از جانب مؤسسه بیت الاحزان درخواست خود را به ثبت رسانیده‌اند و سایر داوطلبین از نهاد‌ها و ارگان‌های فرهنگی و مذهبی همچون حوزه‌های علمیه، مؤسسات قرآنی، کانون‌های مساجد، دفاتر امام جمعه و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی هستند.

حجت الاسلام سیاری افزود: ۲۱ متقاضی سابقه برگزاری طرح در سال‌های گذشته را داشته‌اند و ۲۵ متقاضی برای اولین بار درخواست برگزاری طرح ملی رحله را ثبت کرده‌اند و از بین کسانی که سابقه برگزاری طرح را دارند، ۵ متقاضی سابقه برگزاری بیش از ۳ دوره را داشته‌اند که سید جلیل موسوی با برگزاری تمام هفت دوره گذشته در شهرستان بروجرد رکورددار برگزاری طرح ملی رحله است و سید هاشم موسوی نیز با برگزاری ۶ دوره طرح در آبادان از پیشتازان این عرصه است.

دبیر طرح ملی رحله دامنه سنی داوطلبان را از ۱۹ تا ۵۶ سال عنوان کرد و گفت: ۲۹ تن از داوطلبان دارای مدرک حوزوی هستند و در بین داوطلبان از دیپلم تا دکتری و سطوح بالای حوزه نیز به چشم می‌خورد.

وی از شروع روند بازررسی به منظور ارزیابی متقاضیان میزبانی خبر داد و افزود: پس از دریافت تصاویر و مدارک، بازرسی میدانی از مکان‌های پیشنهادی داوطلبان میزبانی طرح آغاز شده است و ظرف هفته‌های آینده، داوطلبانی که شرایط کامل میزبانی را احراز نموده باشند به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

سیاری در خصوص مراحل بعدی طرح خاطر نشان کرد: ان شاء الله در روزهای آینده روند نام نویسی کادر اجرایی و آموزشی طرح در سایت مؤسسه بیت الاحزان آغاز می‌گردد که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

یاد آور می‌شود طرح ملی رحله، دوره شبانه روزی حفظ اجزاء قرآن کریم در تعطیلات تابستان ویژه نوجوان و جوانان پسر ۱۴ تا ۲۲ ساله است که مؤسسه بیت الاحزان برای هشتمین دوره متوالی در سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری آن خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات